X

آرشیف

خطاب به رهبران نا عاقبت اندیش
هنوز اندکی فرصت است زودتر به خود آیید
تاریخ بشريت از آغاز تا کنون شاهد پيروزی ها و شکست های بيشماری از صاحبان قدرت و جنگ افروزان و جنگجويان در نقاط مختلف جهان بوده است. هر جنگ و هر صلحی را انجامی است و در هر مقطع زمانی، برنده و یا بازنده‌یی دارد.
در شرايط حساس کنونی افغانستان که بقای سيستم موجود، به فداکاری های نظامیان دلير کشور وابسته‌گی مستقيم دارد، در نهايت امر، رهبری و مديريت مدبرانۀ اين نيروها، سرنوشت برد و باخت (پيروزی و شکست) را تعيين خواهد نمود. در رهبری و مديريت نيروهای مسلح، سه اصل عمدۀ اراده، روحيه و اعتماد برای پيروزی از اهميت زياد برخوردار ميباشد.
این اصول زمانی به اعتقاد تبديل میشود که رهبران نظام از رئیس جمهور شروع تا قدمه های بعدی اشخاص و افراد شامل سيستم دولتی و آنهای که در زير چتر نظام جمهوريت زنده‌گی ميکنند و دران ذينفع اند با بسيج فرزندان و وابسته‌گان شان در يک صف واحد و معتقد به پيروزی، مدبرانه و خردمندانه، روحيۀ صفوف قوت های مسلح خويش را تقويت و استحکام بخشند و تا شکستاندن آخرين سنگر دشمن، به قوت ايمان و اعتقاد و ارادۀ محکم به خاطر دفاع از تماميت ارضی کشور، دفاع از منافع ملی، دفاع از حقوق زنان و دفاع از عدالت و دموکراسی مؤفقانه به پيش بروند.
اما هرگاه موضوع رهبری و حمايت از نيرو های رزمندۀ کشور، صرف در حد شعار باقی بماند و آن عده رهبران دولتی و سياسيون شريک قدرت که خود را ظاهراً مدافعين سرسخت نظام وانمود ميکنند، ولی در عمل فرزندان و وابسته‌گان نزديک شان سهمی در دفاع از کشور نداشته و بيرون از کشور زنده‌گی ميکنند و اينها در اصل ميخواهند به خاطر منافع شخصی، سليقوی و گروهی و طويل ساختن زمان قدرت سياسی و اقتصادی شان، آتش جنگ را مشتعل نگه دارند و موجبات تلفات قوت های مسلح و فرزندان اين سرزمين را فراهم سازند؛ دراينصورت با حکمفرما شدن ضعف اراده و اعتماد و ضعف روحيه، ديگر اعتقادی به پيروزی وجود نخواهد داشت. اگر تا اکنون از تجارب تاريخی درس عبرت نگرفته باشيم و تا کنون با تداوم رهبری نابخردانه و نامدبرانه زمينه های نفاق، پراگنده‌گی و گسترش فضای بی اعتمادی را مساعد سازيم، بدين معنی است که نيروی انسانی مدافع، وسايل و تجهيزات نظامی و منابع مالی را قصداً ضايع ميسازيم و در نهايت به شکست حتمی مواجه ميشويم.
پس ای رهبران دولتی و ای سياسيون شامل در قدرت! اگر نميخواهيد تاريخ گذشته تکرار شود؛ هنوز که فُرصت اندک در اختيار است، سرنوشت کشور و نظام را به نابودی سوق ندهيد، از خودخواهی ها و خودکامگی های خويش بگذريد، اتحاد، همدلی و اعتماد ايجاد نمائيد. هم در حرف و هم در عمل از دستاوردهای نظام موجود دفاع نمائيد، روحيۀ پيروزی را در صفوف قوت های مسلح دلير کشور تقويت بخشيد! يقين کامل دارم که دراينصورت هم در ميدان کارزار جنگ و هم در ميدان سياست و هم در ميدان صلح، پيروزی ازان مردم افغانستان خواهد شد.
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.