X

آرشیف

خطاب به احمق‌های خودی و‌‌ نمک‌نه‌شناس!

 

اگر مزدک و هم‌مانندهای او نه بودند، پشتون، شما را پیش از این بلعیده بود،

هوش‌دار ویژه به همان خودنما‌های لمیده در عشرت‌کده‌ها‌ی غرب اعم از زن و مرد!

برخی ها ره یک‌بار سوگند دادم، باز می‌گویم، حتمی نیست خودنمایی کنیم. چرندیاتی که به نام مقاله‌ یا تبصره می‌نویسید،‌‌ نوشتن را یاد بگیرید، با بنويسيد، چرا جوانان‌ را به بی‌‌راهه می‌برید؟ یا درست و با منطق و خرد بنويسيد و حربه های مختلف گذشته و تاریخ و ابراز دیدگاه و دین و سیاست و سکولاریسم و رابطه های خردگرایی آن‌ها یا دولت داری ها و زیستن در اجتماع را یاد بگیرید.‌یا سکوت کنید.

چند روز است که پسا همه‌گانی شدن پرسش و پاسخ آقای فرید مزدک، هر کسی از هر سویی هر چیزی خواست نوشت. نقد کردن کار درست است و سازنده، مگر چی کسی ‌و چه‌گونه نقد کند.‌ از نسل جوان و نو پایان‌تر از چهل ساله که گلایه نیست. چون در دهه‌ی شصت نه بودند، برخی احمق‌هایی که خود را نشان می‌دهند ‌و خط راه می‌کشند که چرا این نه کردی و چرا آن کردی، خود این آقایان و خانم‌ها چه خدمتی کرده اند که ما بدانیم؟ هیچ کسی از حزب و دولت گذشته برابر من صریح و مستند و قاطع منتقد همان زمان و همین زمان نه بود و نیست، به ویژه که بسیار رهبران آن زمان زنده اند. مگر جنابانی که از هیچ چیزی آگاهی نه دارند یا بسیاری‌های شان در همان زمان در مستی‌های بورسیه‌های تحصیلی مصروف بودند،‌از کجا کار کشور خبر دارند یا برای کشور چی کردند که بدانیم؟ اگر مبارزات درون حزبی و دولتی اقوام غیر پشتون برای بقا و ایستاده‌گی نه می‌‌بود، مانند ام‌روز همه اسیر پشتونیسم بودید. شاید شما ها که حتا غیر پشتون هم هستید، به دلایل عاطفی که چیزی برای تان چکیده، کنون گویا مستقیم و غیر مستقیم آقای مزدک را انتقاد می‌کنید که چرا چنین نه کرد و چرا چنان نه کرد؟ شما ها چرا تا کنون خاموش بودید؟ من سال پار همین شب برنامه‌ی در باره‌ی انتقاد از آقای مزدک و‌ دگران داشتم. من برای نسل نو توضیح دادم که اینان اشتباه کردند و برای توجیه اشتباه شان دلایلی هم دارند، مگر همین‌ها بودند که صدای هویت‌ و ارزش زبان‌های کشور و ملیت‌های کشور را بلند کردند که شما ها هم اکنون از آن هراس دارید. هزاره، اوزبیک، ترکمن، تاجیک، بلوج، نورستانی، ایماق همه و همه در مقابل فاشیسم پشتون سیاسی قد برافراشتند. ام‌روز چی؟ کدام تان در داخل کشور با غنی به صدای بلند صحبت کرده می‌توانستید یا با طالب دست و پنجه نرم کرده می‌توانید؟ همین مزدک و دوستم و عظیمی و‌‌ بابه جان و سیدمنصور نادری و وکیل، جنرال مومن و جنرال ملک و سیداعظم سعید و جنرال فتاح و نجم‌الدین کاویانی و صدها کادر دگر بودند که اقتدار غیر پشتون ‌ها را برگرداند. بسیاری شما که در آن زمان هم عیش و نوش کردید، کنون هم سال‌هاست در اروپا و آمریکا و غرب لمیده اید، چرا خودنمایی‌های کاذب دارید؟ وطن را دوست دارم دروغ، مردم را دوست دارم دروغ، تجزیه نه می‌خواهم، مامه‌زاری دروغ رها کنید این محمصه‌بازی‌های تان را.‌ ورنه همه‌ی تان را با نام و نشان و سابقه‌ی جنایات تان معرفی می‌کنم. چون بسیاری‌های تان را می‌شناسم و می‌دانم که زیر چتر انسانیت پنهان شده اید. ختم.

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.