آرشیف

2015-1-29

لینا خلیلی

جوانان غوری اول نمره هــــــای کانکور افغانستان

 

نتایج کانکورسال 1391 به تاریخ دهم حوت، ازسوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلان گردید. دراین کانکور ذبیح الله و عبدالقاسم ازلیسۀ سلطان علاوالدین غوری، با گرفتن بالاترین نمره، به عنوان اول نمره های عمومی کانکور91 شناخته شده اند.
عبدالقاسم 22 ساله باشنده قریۀ آهنگران چغچران، با اخذ 333 نمره به رشته دلخواۀ خویش یعنی دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه هرات، راه یافته است. ما برای تهیه گزارش وعکس ازعبدالقاسم، ساعت 9 امروز به قریه آهنگران رفتیم. آهنگران یکی ازمناطق تاریخی غور است که درکنار دریای هریرود واقع شده است و 22 کیلو متر از شهر چغچران فاصله دارد. مادر و پدرعبدالقاسم ازکامیابی پسرشان بسیارخوشحال هستند.حاجی عبدالجبارپدرعبدالقاسم می گوید: «ما افتخارمی کنیم که فرزند ما به حیث یک جوان غوری، بالاترین نمره را درسطح کشورازآن خودساخته است.»
درکانکورامسال حدود 2500 تن از دختران وپسران غوری اشتراک کرده بودند که فیصدی بالایی از آنها به مؤسسات تحصیلات عالی راه یافته اند.
این درحالی است که مردم غورازعدم توجه دولت مرکزی در ده سال اخیر به این ولایت همیشه شکایت داشته اند. نتایج کانکور امسال روزنۀ امیدی برای آیندۀ درخشان غوری ها باز کرده است و مردم ازین بابت بسیبارخوشحال هستند.

 

لینا خلیلی معاون اتحادیۀ ژورنالیستان غور

 

جوانان غوری اول نمره های کانکورافغانستان

 

جوانان غوری اول نمره های کانکورافغانستان