X

آرشیف

تبصره سیاسی :

 

در مورد جریان سیاسی که زیر نام حرکت ملی صلح و عدالت تازه اعلام موجودیت کرد:

بزرگترین مشکل جامعه افغانی پراکندگی فعالین سیاسی و پریشانی فکری و هویتی انها می باشد .

میتوان گفت بجز از طالبان جریان منظم دیگری وجود ندارد .احزاب دوران جنگ سرد رنگ باخته است و احزاب دوران جمهوریت به حزب فراگیر هرگز مبدل نشد . 

اکنون افغانستان سخت ترین دوران زندگی خود را از سر می گذراند . ایدئولوژی های رنگ پریده دیگر نسل نو و حتی اگر درست اعتراف شود نسل دوران جنگ نیز دیگر در خطوط فکری دیروزی حرکت کرده نمی توانند و راه نو می پالند .

جامعه افغانی وقتی از مخالفت ها و انشقاق و انقطاب های امروزی برآمده می تواند که در جبهه های سیاسی فراگیر ملی تنطیم گردند .

من ظهور سه جبهه را پیش بین هستم :

یک:

-جبهه متعصبین و افراطیون مذهبی در حول و حوش طالبان و سایر تندروان شریعت گرا ،

دو!

-مافیای جنگ و رابطه‌ای های نا مشروع چهل و چهار سال جنگ ، ذلت و بی اتفاقی .کسانی که از خون ملت و از پریشانی سیاسی افغانستان و از دیانت و باور ها و اعتماد مردم سو استفاده نموده اند و وجدان  و اراده خود را در خدمت نفس اماره و شیطانی خود قرار داده اند باید هم جبهه گردند و از منابع  باد آورده خود حفاظت نماید و حتی اراده شان پیش دیگران در گرو اند باید سیاست کنند تا می توانند .

سوم !

-جبهه و انسجام سعادت و عزت ملی و بیرون کشدن افغانستان از بحران چند بعدی کنونی و مسیر دادن آن به سمت رفاه و عزت و مدنیت و پاک کردن از جهل و پستی …..

نیروهای دسته سوم در نیم قرن اخیر مورد حمله و دشمنی دو جبهه اول و دوم بوده اند و سخت قربانی داده اند و قربانی اصلی بوده اند.

اما: این گونه مردم چون از نفس و ذات جامعه سرچشمه و نیرو می گیرند مثل سبزه بهار اند که اگر هرقدر درو شده است ، بهتر ، سبزتر و غلوتر می رویند، و با وجود قربانی های بی شمار اکنون باز هم در جامعه ما چشم گیر اند .

لیکن ،این نیرو ها سخت پراگنده و بی آدرس اند ، زیرا این ها نه پول دارند و نه حامی خارجی و نه قاعده جامعه یا کسی روان آنها رادرک می کند و نیرو های حاکم آنها را مجال سر بالا کردن نمی دهند .

مادامی که اگر این جبهه سوم ظهور نکند حالت کشور پریشان باقی می ماند و میدان و ابتکار از مافیای جنگ و مافیای مذهبی خواهد بود .

بناء “ وظیفه روشنفکران و هم نظران است تا دست بدست هم داده در ایجاد چنین جبهه یی دست بکار شوند و وطن را ازین بد بختی نجات دهند.

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.