X

آرشیف

تبریکنامه به نسبتِ فراغتِ محمد عثمان یعقوبی از دانشگاه بین المللی ویلنوس پایتخت کشورِ لیتوانیا در اروپا

 

کاکایم محمد عثمانی یعقوبی از شخصیت­های پرتلاش، کاکه، عیار و بارفیق است. من و او تقریبا از هم سن و سالان هستیم. او چهارمین کاکایم در تشکیل پرافتخارِ خانواده­ی ماست. از روزیکه دستِ چپ و راست خود را شناختم؛ با وی هم­بازی و رفیق بودم و هستم و همیش یکدیگر را “لالا” صدا میکنیم.

محمد عثمان یعقوبی بعد از فراغت از دوران لیسه، شامل تربیه معلم عالی غور شد؛ باز از قضای روزگار همصنفی بودیم و از رشته ادبیات به موفقیت بیرون آمدیم. رفت کابل و شامل دانشگاه کاردان شد؛ در جریان آخرین سمسترش که بوی دود و باروت؛ ناهنجاریهای اجتماعی و کسورِ فرهنگی برایش ناخوش آیند بود؛ رهسپار اروپا شد. اکنون توانسته است که با جد و جهدِ تمام به سویه کارشناسی (لیسانس) مدرک تحصیلی خویش را از دانشگاه بین المللی شهر ویلنوسِ کشور لیتوانیا در اروپا از دانشکده روابط بین الملل و میان­فرهنگی توهم با پیروزی به پایه اکمال برساند.

خیلی متاثر هستم که دور از وطن و اعضای خانواده است ولی خوشتر از آن اینکه جوانان باغرور و دانشمندِ چون فیصل خادم از ساکنین دولتیارِ غور و داکتر شاه محمد شهاب از قاطنین غلمینِ چغچران با اویند و او را همراهی میکنند.

امیدوارم که ترک تحصیل ننموده و خستگی از تحصیل را در ذهن و فکرت راه ندهید. ادامه دهید، تا اوج مدارج علمی و قله های بلندِ دانش و معرفت. به امید روزیکه ازین غمستان برایت واژه های بهتری را بهم پیوسته تا نثارِ دوره های ماستری و دوکتورایت شوند.

 

موفق باشید

غلام رسول مبین

غور، چغچران

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.