X

آرشیف

تایوان – تکرار عین سناریو!؟

 

برای بدست  آوردن حق خود با اندک تفاوت ها در اموال منقول و غیر متقول ( عقارات)، ګذشت زمانی طولانی بدون مطالبه ( وجود مطالبهٔ ولو غیر موفق استدلال طولانی ذوالیدی را منتفی میسازد) و همراه با مطالبه و …  امکانات و سناریو های عمدهٔ، ذیل مطرح أند: 

اول: ملکیت و حق شما را کسی در تصرف خود دارد و شما خواهان بازګشت أید، برایش  توضیح کردید، جانب ذوالید غیر حق ، درک کرد و یا درک شده را قبول کرد و ملکیت شما، به حالت که هست ( مثلاً بر عمارت، ملحقات ساخته شده و یا از آن کم شده.)، آن،  را به مالک ، وکیل و یا ورثه) باز ګشتاند. این حالت با شناخت و تجربهٔ عملی حاضر و تاریخ، صورت نه ګرفته و یا به ګمان قریب به اتفاق ، کم صورت نه خواهد ګرفت. 

علاوه براین قرار  روایات اصح دبنی نماز غاصب برملک مغصوبه باطل  و حراح است! 

دوم: مالک اصلی ملک مغصوبه، به غاصب به نیت نیک و یا به هدف ادامهٔ غصب،  توضیح میدارد  که مال ( ملکیت معصوبه ) را ، برایش برګرداند. در صورت عدم قبول به جامعهٔ جهانی و محکمه ( محکمهٔ محل و یا در صورت وجود جوانب و اسپکت های خارجی، به محکمهٔ جهانی هاګ در هالند مراجعه میکند. به این مرجع مستندات خود را تقدیم میدارند. این مرجع از لحاظ وجود مستندات مقدماتی، شخص ( حقوقی و یا فزیکی) مراجعه کننده و سایر مسایل تخنیکی ، از جمله وجود وجوه مالی برای خدمات عدلی وقضایی را ارزیابی نموده و مستند میسازد که مراجع عدلی و قضایی محل به موضوع با وجود درخواست و ګذشت مدت به موضوع رسیدګی نه کردند وبه این ترتیب  قرار ( قرار و حکم قضایی صادر میدلرمد که قضیه مورد  پیګیری قرار ګیرد! قرار و حکم قضایی دو اصطلاح، با محتوا و هدف جذا ګانه اند)،  صادر میکند که: تقاضای مدعی مستندات ابتدایی دارد، مطالبه توسط مرجع دارای چنین حق است ، امکانات مالی برای خدمات عدلی تدارک دیده شده و به قضیه رسیدګی صورت میګیرد و مستنطقین دست به کار میشوند. ( محمکه جامعهٔ اروپا و محکمهٔ جنایی جهانی دو مرجع جدانه، با وظایف جداګانه أند.)، مراجعه دارید و مستندات ارایه میکنید و ثابت میسازید که ملکیت از شما است و باید برای شما بازګشتانده شود. محکمه اول قرار صلدر میکند که این موضوع مربوط شما است و یا  

سوم: قیام مسلحانه و ملکیت را تصرف نموده و جانب مقابل در حال و این جانب مقابل  و غاصب است که حسب توان خود به جنګ میرود و یا به محکمه مراجعه نموده و در محکمه ثابت میسازد که ملکیت به ایشان تعلق دارد. یعنی هرکس که مدعی چیزی است، وظیفهٔ دلیل آوردن به دوش اوست. ( چون  سخن ګفتی و تأکیدی کردی، دلیل کردی، دلیلش را بیاور). 

به این ترتیب محکمه با خواندن اسناد مقدماتی قرار صادر میکندذکه مستندات اولی را خواندیم، مستندات کافی وجود ندارد که قضیه ادامه پیداند و یا قرار صادر میکند مه مستندات ابتدایی را خواند …. قضیهٔ و تحقیق در محکمه ادامه پیدا کند! 

بعد از بررسی های لازم حکم صادر شده وبعد از نهایی شدن عمای میشود. 

وریانت و حالات ممکن دیګر هم وجود دارند. 

و اما واپس مستقیم به موضوع عنوان: 

چند روز پس از برگزاری تمرینات نظامی گسترده چین در اطراف تایوان؛ رسانه های رسمی کشور چین روز شنبه ګذشته، گزارش دادند که آقای شی جین  پینگ، رئیس  جمهوری این کشور طی هفته جاری از نیروهای کشورش خواسته است تا برای جنگ تمام عیار آماده شوند.

شبکه حکومتی «سی سی تی وی» چین اعلام کرد که شی جین  پینگ در جریان بازدید از یک تیپ از نیروی موشکی ارتش جمهوری چین، اظهار داشت که ارتش باید «سطح آموزش و آمادگی های خود را برای جنگی تمام عیار تقویت و اطمینان حاصل کند که نیروها از قابلیت های نظامی قوی برخوردار هستند.»

و اضافه کرد: 

«توانایی های استراتژیک خود را در زمینه بازدارندگی و جنگ تقویت کنند».

چین جزیره تایوان با حاکمیت خودمختار را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می داند و همواره تأکید بر آن دارد که حتی اگر لازم شود، آن را با استفاده از نیروی نظامی بازپس گیرد.

کشور چین 

تایوان را دوشنبه گذشته، در شبیه سازی سناریوی محاصره نظامی تایوان، به نمایش گذاشت.

قرار تحلیل و شناخت از وضع جهان، عین سناریو در باز ګیری هانګکانګ نیز اجرا شده بود که شد. 

در آنزمان نواسهٔ لارد بټن (آخرین ویسرای

 در هند برتانوي) که در هانګکانګ سفیر بود و در هنګکانګ مظاهرات عدهٔ از مردم هانګکانګ را به نفع بقای شان در چوکات انګلستان سازمان دهی کرده بود، به جانب چینایی ګفت که این مردم با ما خوش أند. جانب چینایی ګه تمرینات نظامی وسیع را در اطراف هانګکانګ اجرا میکرد ، به جانب انګلیسی ګفت که: مطابق طرز العمل های سیستم حقوقی کامن لا در مورد عقارات و قرارداد های مشابه شما، ۹۹ سال از جدا بودن هانګکانګ از سرزمین آبایی شان ګذشته و اینک این مدت پوره میشود. شما لطفاً به کسانیکه با شما خوش أند تا آن تأریخ پاسپورت و اسناد خود را برای شان تهیه کنید که بعد از آن تأریخ، هانګکانګ جز جمهوری مردمی چین میشود. 

ازیک طرف زور نظامی و از طرف دیګر منطق سخن، جانب انګلیسی را به عقب نشینی واداشت و هانګکانګ واپس به کشور چین ملحق شد. کشور چین در تغیر ساختار و نظام در هانګکانګ در بیشتر از ده سال با تمام حوصله و تدریج پیشرفت و از هرګونه شتابزدګی در دههٔ اول بعد از الحاق مجدد خود داری کرد و حال هانګکانګ جز جمهوریت چین است.

 

د ص سعیدی

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.