X

آرشیف

برای حامیان دو آتشه ع و غ!

برای حامیان دو آتشه ع و غ!

انتخابات روند گذار و پُل گذر از حاکمیت و قدرت یک دوره بر دوره ی دیگریست. باید بکوشیم رای را به اهلش بسپاریم. خود را نادیده نگرفته و تلقین نکنیم که رای ما سرنوشت ساز نیست. همین که عادلانه به پروسه اشتراک کردیم فقط مسئولیت شهروندی خویش را برای بهبود جامعه و پروسه ملت شدن ادا کرده ایم و این خود افتخار است. 
پیروزی ع و یا غ حاصله زحمات شفاف است که در روز انتخابات کشیده ایم و نتیجه تقلب های است که انجام داده ایم. نه زعامت طولانی مدت این آقایان پرباجاست و نه عمر تقلب دراز خواهد بود! بعد از روی کار آمدن حاکمیت هر یکی این بزرگواران در پرتو کارآمدی و ناکارایی، فقط ما ایم که در نتیجه کارِ شفاف و رای دهی مسئولانه مان خوشنود شده، افتخار می کنیم یا خسته شده و بر تقلب مان لعنت می فرستیم و خود را عامل بد بختی می دانیم. 
بحث نمودن بر روی پیروزی تیم های انتخاباتی بیهوده است و کاریست که در آن نقش نداریم. ما دقیقاً کاری کرده ایم و تلاشی انجام داده ایم که لازمه انجام و شایسته اجرا بوده است. از آن به بعد اش بر کمیسیون هاست تا در تبانی و هماهنگی با نهادهای ناظر و مشاهد نتایج را در روشنی قانون، فیصله نامه ها و طرزالعمل ها اعلان دارند. 
فحش گفتن و دشنام دادن این دو رقیب انتخاباتی فایده ی ندارد جز اینکه اذهان عامه را خدشه دار و احساساتی کند. آنها همانطور که در سیاست شان دوستی وجود نداشته است، دشمنی دراز مدت نیز نخواهند داشت‌. تا حمایت کنیم در قدرت خواهند بود و از منافع عام به نفع خویش استفاده خواهند کرد. 
پس، در دشمنی و رقابت فعلی این دو بزرگوار آینده روشن دوستی و تفاهم را پیش بین باشید تا دشمنی و رقابت سرِ کُرسی چون این ها (چنانچه در تصویر می بینید) چیزی را از دست نخواهند داد و ضرر نخواهند کرد. هر گاهی بخواهند هم دوست اند و هم دشمن! این ماییم که فریب تیم و داغی بازار مبارزات انتخابات را می خوریم. باید بیدار بود، از سر گرفت و اساس رفت! 

با مهر 
گل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.