X

آرشیف

بحث خودم برای خودم!

 

به حکام طالب! 

 

وزارت!؟ به نام کار و تأمینات اجتماعی طالبان،  تصامیم جدید در مورد زمان کاری ماموران دولتی!؟ شان  را خبر داد، سؤالات پیدا میشوند و مطرح أند، که باید جواب و راه حل داشته باشد.   حاکمیت  طالبان و وزرارتخانه های شان در عدم وجود قوانین مشروع نافذ و عدم مشروعیت داخلی و خارجی و نه عدم تعهد برای ایجاد چنین مشروعیت به  چه چیز مصروف و به کدام قوانین مشروع و نافذ عمل میکنند؟ 

سؤال نیز پیدا میشود که این وقت کاری ادارات در پاکستان و بقیه جهان چطور است؟ تا فهمیده شود که افراد که در دوجای مصروف کار اند، هم در پاکستان و هم در افغانستان، تا اوقات کاری خود را توحید بسازند! 

در غیر آن ما عملاً در رابطه به جهان در هفتهٔ سه روز محصور و محدود ایم. 

روز جمعهٔ ما که روز رخصتی و نماز جمعهٔ ماست به کار نمی رویم و جهان دفاترش باز است و روز دوشنبه و سه شنبه که در جهان دفاتر تعطیل اند، ما ادارات و بانکها را باز داریم. و این وضعیت در رابطه به جهان، قریهٔ امروز جهان، مشکل ساز است! 

بک دوستی در مورد سؤال فوقم که با ایشان قبلاً شفاهی مطرح کردم، ګفت: بیادر: حاکمیت طالب افغانستان را جهان به رسمیت نمی شناسد و شما بیکار ماندی واین سؤالات را مطرح میکنی. ما به جانب خود کفاء و مستقل شدن از جهان، مستقل شدن ، رسیدن میخواهیم و شما به صفحهٔ دیګرید! ما ناف زمین  و ضرورت به جهان نداریم.

ساکت ماندم و ګفتم: این منطق را هم اینجا و آنجا میشنوم! 

الهی رحم

د ص سعیدی

۱۸/۹/۲۰۲۴

 

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.