آرشیف

2014-11-11

ghafory

اعلامیه

 

اتحادیه ملی ژورنالستان افغانستان
دفتر ولایتی غور

اعلامیه

با ایجاد مشکلات از جمله جهش مردمی علیه جنرال احمد فهیم قایم قوماندان امینه غور و سید انور رحمتی والی این ولایت وهم چنان کشمکش نسبت به غصب ده جریب زمین مربوط شاروالی از سوی قوماندان امنیه  اخیرا نا امنی ها و فروپاشی های درسیستم حکومتی ازجمله سکتور امنیت دیده میشود.
این مسآله با آنکه خاطر تمام همشریان مارا تحت تاثیرخویش آورده تاثیرات بد روی وضعیت امنیتی خبرنگاران گذاشته است.
محمد حسن حکیمی خبرنگار آژانس خبری پژواک از مدت سه روز به این طرف مورد تحدیدهای تلیفونی که وی را به مرگ تهدید مینمایند صورت گرفته است.
آقای حکیمی گفته است که افراد زیادی که خودرا به طالبان مسلح نسبت میدهند وی را زریعه تماس های تلیفونی ویاهم با استفاده از پیام های متنی تهدید نموده اند .
در گفته های این افراد قسم وانمود شده است که آقای حکیمی اگربه قوماندان امنیه اعتراض کند ویا خبر که ضعف های وی را برجسته سازد نشرنماید از بین برده خواهد شد.
در پیام های که به دسترس اتحادیه ملی ژورنالستان غور رسیده چنین آمده است:  " حکیمی قرارمعلومات دست به بعضی کارها میزنی متوجه باش که یکه میل سلاح همراه با خفه کن آماده کردم وکارت را خلاص میکنم"  و هم چنان  گفته شده " حکیمی خوده با قوماندان نگیر که به زود ترین وقت از دنیا دستت را خواهیم شست"
چون خبرنگاران اشخاص مستقل وغیر وابسطه به گروهای سیاسی و حزبی میباشند و  همیشه برای انعکاس حقایق تلاش نموده اند .
بنآ اتحادیه ملی ژورنالستان غور چنین حرکات را علیه خبرنگاران خطرناک خوانده این کارا به شدت تقیح مینماید .
اتحادیه ملی ژورنالستان غور از نیروهای امنیتی که یگانه مسئولیت شان  امنیت جان خبرنگاران میباشد تقاضامنداست که چنین افراد را که سوی قصد علیه خبرنگاران را دارد هرچه زود ترا تشخیص نموده وبه پنجه قانون بسپارد.

عبدالقدیر غفوری
مسئول اتحادیه ملی ژورنالستان
غور