آرشیف

2016-5-22

روند ٣

اعلامیه روند 3 افغانستان در مورد روند صلح دولت وحدت ملی با حزب اسلامی آقای گلبدین حکمتیار

کابل – شنبه، اول جوزای 1395

صلح بهتر است – آيت
 
هموطنان عزيز،
 
قسميكه در جريان قرار داريد، دولت جمهورى اسلامى افغانستان مسوده پيمان صلح را با هيئت حزب اسلامى آقاى گلبدين حكمتيار نهايى نموده و قرار است به امضا برساند. روند ٣ افغانستان ضمن استقبال از هر نوع مذاكرات كه منجر به صلح و ثبات دايمى در كشور ميگردد و دستآوردهاى 15 سال گذشته محفوظ ميمانند، اين روند را با درك اهميت در حالت فعلى براى كشور حمايت نموده و اساسات زير را به دولت افغانستان گوش زد میکند:
 

  1.  دادن مصئونيت قضايى از صلاحيتهاى رهبرى دولت افغانستان نيست و بايد بر طبق هدايات قانون اساسى كشور، اين موضوع در نظر گرفته شود.

  2. حقوق شهروندان در حق العبد در هيچ مورد بايد زير پا نگردد و نه تنها در مورد حزب اسلامى با جديت تمام در نظر گرفته شود بلكه در تمامى موارد ادوار تاريخ افغانستان براى شهروندان كشور اين حقوق بر طبق قانون اساسى و قوانين نافذه ى مرتبط محفوظ باشد.

  3. موضوع اسلحه و موارد ديگر نظامى حزب اسلامى آقاى حكمتيار بايد در پيمان روشن شود.

  4. از برگشت داوطلبانه هموطنان مهاجر از هر جا به كشور استقبال ميگردد و تاكيد صورت ميگيرد تا حقوق همه شهروندان يكسان باشد.

 
روند ٣ افغانستان يكبار ديگر از دولت وحدت ملى ميخواهد كه موضوعات بالا بايد قبل از امضاى پيمان آماده شده در نظر گرفته شوند تا صلح و ثبات سرتاسرى در كشور استقرار پيدا كند.
 
با قوت نسل نو، به سوی افغانستان توانمند!
 
 
بخش مطبوعات و پیامها || Communication & Messages
0791919152/0799575759/0795190819 /0700203739
 

با ما از این طریق نیز بتماس شوید:
ویب سایت:       WWW.RAWAND3.COM
در فیسبوک:      www.facebook.com/rawand3.org
در تیوتر:          www.twitter.com/rawand3kbl
ایمیل آدرس:      rawand3.kbl@gmail.com