X

آرشیف

کمیسیون حقوق بشر خواستار پاسخ‌گویی رهبران طالبان در پیوند به قتل زرمینه در غور شد

: چهار روز پس از قتل یک زن جوان به‌نام زرمینه در ولایت غور از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان، کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان خواستار پاسخ‌گویی رهبران این گروه در پیوند به این رویداد شده است.

کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان روز دوشنبه، ۱۱ ثور، در اعلامیه‌ای گفته که دو جنگ‌جوی طالب از جمله ملا قدوس، پسر یک فرمانده طالبان در غور، زرمینه حامله را با شلیک گلوله‌ در خانه‌اش کشته‌اند.

این کمیسیون گفته است: «این عمل وحشیانه در شرایطی رخ داده است که طالبان محدودیت‌های وسیعی را بر زنان وضع کرده و بارها در نقاط مختلف کشور شهروندان را به دلیل بدحجابی و به ظن روابط خارج از ازدواج شلاق زده‌اند.»

در اعلامیه ضمن ابراز همدردی با خانواده زرمینه آمده است که کمیسیون حقوق‌ بشر افغانستان این‌ گونه اعمال و رویکردهای «ضد انسانی» را مستندسازی می‌کند.

کمیسیون حقوق بشر در عین‌ زمان از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواسته است که همچو اعمال «ضد بشری» طالبان را به عنوان نمونه‌های آشکار تخطی از حقوق‌ بشر در مراودات خود با طالبان، معیار قرار دهند.

براساس گزارش‌ها، دو جنگ‌جوی طالب پنج‌شنبه‌شب هفته گذشته با ورود به خانه زرمینه ۲۵ ساله در ساحه صاد سیاه شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور، قصد تجاوز بر او را داشته‌اند. اما وقتی زرمینه به خواست جنگ‌جویان طالب تن نمی‌دهد، آماج شلیک آنان قرار گرفته و کشته می‌شود.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.