X

آرشیف

۱۶ گردشگرِ خارجی وارد غور شدند.
مسئولان محلی در ولایت غور می گویند که ۱۶ گردشگرِ ایتالیایی، جهت بازدید از آثار و آبدات تاریخی، ساحات باستانی و جاذبه های گردشگری وارد این ولایت شده اند.
مولوی عبدالحی زعیم رئیس اطلاعات و فرهنگ غور می گوید که این گردشگران خارجی، از منار باستانی جام و برخی از ساحات باستانی گردشگری این ولایت دیدار می کنند.
رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان ولایت غور همچنان می گوید که این ولایت با داشتن آثار و آبدات تاریخی مکان مناسب برای گردشگری بوده و با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان آمار گردشگران خارجی نیز بگونه‌ی بی پیشینه‌ی در ولایت غور افزایش یافته است.
غور در غرب افغانستان از ولایت های تاریخی کشور است که آثار و آبدات تاریخی و ساحات باستانی زیاد بویژه منار باستانی جام را در خود جای داده است.
منار جام دومین منار خشتی جهان و یکی از آثار مهم تاریخی افغانستان است، که در زمان حکمروایی غوریان با ارتفاع ۶۵ متر در دره موسوم به جام ولسوالی شهرک ولایت غور ساخته شده است.
پنج شنبه ۷ ثور ۱۴٠۲
رادیو سرحد درغور
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.