X

آرشیف

راه‌های مواصلاتی ۱۰۰ روستای لعل‌وسرجنگل غور از یک هفته بدینسو مسدود است

باشندگان ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور می‌گویند که راه‌های مواصلاتی نزدیک به ۱۰۰ روستای این ولسوالی از یک هفته به این طرف به‌دلیل بارش برف سنگین به‌روی رفت‌وآمد مسدود شده و ساکنان این روستاها را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

آنان مسئولان محلی طالبان را به بی‌توجهی متهم می‌کنند و می‌گویند که بارها به‌خاطر بازگشایی راه‌ها تماس گرفته‌اند، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

به‌گفته‌ی باشندگان ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور، مردم این ولسوالی به‌دلیل مسدود بودن راه‌ها نمی‌توانند مریضان‌شان را به مرکز ولسوالی منتقل کنند.

محمد رضا یکی از باشندگان این ولسوالی به روزنامه اطلاعات روز گفت: «راه‌ها از یک هفته بدینسو مسدود شده، مردم نمی‌توانند بیماران‌شان را به مرکز ولسوالی منتقل کنند. چند روز قبل یک کودک به شفاخانه نرسید و در مسیر راه جان باخت. همچنین یک نفر از قریه تلخک در مرکز ولسوالی فوت شده بود اقاربش نتوانستند جنازه‌اش را به روستای‌شان منتقل کنند، مجبور شدند در مرکز ولسوالی دفن کردند.»

حسین یکی از باشندگان روستای «تلخک» ولسوالی لعل‌و‌سرجنگل گفت: «هیچ مسئول پاسخگو وجود ندارد. مردم مریض دارند، مجبوراند مسافرت کنند، اما هر باری که به مسئولان فواید عامه غور و ولسوال تماس گرفتیم پاسخ قناعت‌بخش به ما ندادند.»’

باشندگان شش ولسوالی جنوب‌غربی ولایت غور هم از بی‌توجهی مسئولان محلی طالبان در این ولایت جهت بازگشایی به موقع راه‌های مواصلاتی انتقاد کرده، می‌گویند که مسدودشدن «بند بایان» ساکنان این مناطق را با چالش‌های فراوان مواجه می‌کند.

باشندگان ولسوالی‌ها و مناطق دوردست ولایت غور از مسئولان محلی طالبان می‌خواهند که برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی به موقع اقدام کنند تا از تلف‌شدن مردم جلوگیری شود.

در همین حال، عبدالواحد حماس، سخن‌گوی والی طالبان در ولایت غور از تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی این ولایت خبر داده است.

حماس امروز (جمعه، ۲۳ جدی) در توییتی نوشته است که «بند بایان» که شش ولسوالی جنوب‌غربی غور را به شهر فیروزکوه وصل می‌کند، به‌روی ترافیک باز شده و ریاست فواید عامه در تلاش است تا سایر راه‌ها را نیز در اسرع وقت بازگشایی کند.

ولایت غور در زون غرب کشور یکی از ولایات سردسیر و کوهستانی است. در فصل زمستان باشندگان این ولایت به‌دلیل خامه و سخت‌گذر بودن راه‌ها با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.