X

آرشیف

به ۱۵۰۰ خانواده‌ی متضرر در دولتیار غور سرپناه ساخته می‌شود

مسئولان محلی طالبان در ولایت غور می‌گویند که پروژه ساخت و ترمیم سرپناه برای ۱۵٠۵ خانواده متضرر از جنگ‌ها و حوادث طبیعی در ولسوالی دولتیار این ولایت آغاز شده است.

خبرگزاری باختر که تحت کنترل طالبان نشرات دارد، امروز (شنبه، ۵ سنبله) به نقل از میراحمد مصمم، رییس امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان ولایت غور نوشته است که این پروژه قرار است در روستاهای «سُمک» و «لُکه» ولسوالی دولتیار تطبیق شود.

به‌گفته‌ی مصمم، کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) این پروژه را تمویل و مؤسسه «افغان اید» آن‌را تطبیق خواهد کرد.

رییس امور مهاجرین غور افزوده است که این پروژه در سه مرحله تطبیق می‌شود. در مرحله‌ی اول این پروژه برای ۱۰۰ خانواده که در پی جنگ و حوادث طبیعی خانه‌های‌شان را به‌گونه‌ی کامل از دست داده‌اند، یک باب خانه مطابق به نقشه‌ی منظورشده، ساخته می‌شود.

مصمم افزوده است که در مرحله‌ی دوم خانه‌های ۳۰۱ خانواده و در مرحله‌ی سوم نیز خانه‌های ۱۱۰۴ خانواده که به‌صورت قسمی تخریب شده، ترمیم و بازسازی می‌شود.

گفتنی است که خانه‌های این تعداد خانواده‌ها در پی جنگ و حوادث طبیعی تخریب شده است که پس از سروی و شناسایی از سوی دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان، مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.