X

آرشیف

باج‌گیری طالبان از یک داکتر در غور

یک نوار صوتی که از ولایت غور به دسترس روزنامه ۸صبح قرار گرفته است، باج‌گیری افراد طالبان از یک داکتر در این ولایت را نشان می‌دهد.

در این نوار صوتی که گفت‌وگوی تلفنی یکی از اعضای طالبان با یکی از داکتران جراح ولایت غور ضبط شده، آمده است که این عضو طالبان از داکتر جراح مبلغ ۴۰۰ هزار افغانی پول نقد و یا پنج میل کلاشنیکوف می‌خواهد.

در نوار صوتی آمده است که داکتر جراح با تضرع به طالبان می‌گوید که پول نداشته، استفاده از سلاح را بلد نیست و در هیچ جبهه نظامی نیز عضویت ندارد تا سلاح را برای طالبان فراهم کند، اما این عضو طالبان می‌گوید که این دلایل هیچ ربطی به آن‌ها نداشته و اگر پول یا سلاح که خواسته شده را آماده نکند، «زند‌ه‌گی‌اش را از دست خواهد داد.»

در نوار صوتی همچنان آماده است افراد طالبان به این داکتر جراح می‌گویند که پول را به خاطر حمایت و کمک به مجاهدین باید بپردازد.

در این نوار صوتی آمده است که این پول و اسلحه به خاطر این است که داکتران به دین خدمت نکرده‌اند.

یافته‌های روزنامه ۸صبح نشان می‌دهد که گروه طالبان یک باند چند نفری را در غور آماده ساخته‌اند تا از مردم و خصوصاً نظامیان پیشین باج‌گیری کرده و آن‌ها را به مرگ تهدید کنند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.