X

آرشیف

منابع: طالبان در غور دست به باج‌گیری و آدم‌ربایی می‌زنند

منابع محلی در غور می‌گویند که طالبان اخیراً در این ولایت دست به اختطاف و باج‌گیری زده‌اند. منابع روز چهارشنبه، ۲۵ جوزا، به روزنامه ۸صبح می‌گویند که طالبان عین‌الدین، رییس پیشین دادگاه استیناف ولایت غور را اختطاف و در بدل پول رها کرده‌اند.

منابع هم‌چنان تصریح می‌کنند که نیروهای طالبان در این ولایت تا‌کنون چندین قاضی، داکتر و صراف را اختطاف و پس از گرفتن پول رها کرده‌اند.

به گفته منابع، طالبان ماهانه از افرادی که قبلاً اختطاف کرده‌اند، مبلغ مشخصی می‌گیرند. منابع می‌گویند که طالبان از شرکت‌های خصوصی، صرافان، قاضیان، داکتران و شماری از اشخاص پول‌دار در دوره جمهوریت، نیز باج می‌گیرند. براساس معلومات منابع، طالبان به این افراد هشدار داده‌اند که اگر موضوع را با رسانه‌ها در میان بگذارند، جزای سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

این در حالی است که اکثر چهره‌های حکومت پیشین از ترس باج‌گیری و بازداشت از سوی طالبان، غور را ترک کرده‌اند. آنانی که مانده‌اند، با خطرات جدی مواجه‌اند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.