X

آرشیف

افزایش بهای مواد اولیه در غور؛ تاجران و دکانداران از افزایش مالیات و بهای دالر سخن می‌گویند

شماری از ساکنان شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور می‌گویند که بهای غذایی و نفتی در این ولایت افزایش یافته است و آنان توانایی تأمین مواد اولیه را ندارند.

در حال حاضر در شهر فیروز کوه، بهای یک بوری آرد به دو هزار و ۷۰۰ افغانی رسیده است و همین‌طور یک بوری برنج ۲۵ کیلویی به سه هزار افغانی و یک بوشکه روغن ۱۰ کیلویی به یک هزار و ۸۰۰ افغانی به فروش می‌رسد.

محمدخان از ساکنان ولایت غور، این نرخ را سرسام‌آور می‌داند و می‌گوید که قدرت خرید مردم روزبه‌روز کاهش می‌یابد.

رحیم‌الله، یکی دیگر از ساکنان شهر فیروزکوه وضعیت اقتصادی مردم را «بد» توصیف می‌کند و می‌گوید که بهای مواد اولیه روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

به گفته‌ی ساکنان شهر فیروزه‌کوه، قیمت یک لیتر تیل دیزل هم در این شهر به ۱۱۰ افغانی، یک کیلوگاز مایع به ۸۰ افغانی و یک لیتر پطرول هم به ۹۰ افغانی رسیده است.

در همین حال، تاجران و دکانداران افزایش روزافزون مواد خوراکی و نفتی را سنگین‌بودن مالیات گمرکی و افزایش بهای دالر در برابر پول افغانی می‌دانند.

مسئولان محلی طالبان در غور اخیرا چندین نرخ‌نامه توزیع کرده و گفته‌اند با کسانی که از این نرخ‌نامه‌ها تخطی کنند برخورد خواهند شد.

شهرداری فیروزکوه به‌تازگی برای نانوایی‌ها نرخ‌نامه‌ی جدید توزیع کرده است که براساس آن، باید یک نان ۱۳۵ گرامی به ۱۰ افغانی و یک نان ۲۷۵ گرامی به ۲۰ افغانی فروخته شود.

پس از تسلط طالبان، فقر و گرسنگی به‌گونه‌ی بی‌سابقه فراگیر شده است. نهادهای کمک‌رسان هم می‌گویند که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان نیاز به کمک دارند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.