X

آرشیف

طالبان یک فرمانده پیشین خیزش‌های مردمی را در غور بازداشت کردند

منابع در ولسوالی تیوره ولایت غور تأیید می‌کنند که طالبان محمدعثمان ملک‌زاده، فرمانده پیشین نیروهای خیزش مردمی و برادرزاده‌اش را بازداشت کردند.

یک عضو خانواده ملک‌زاده روز جمعه، ۹ ثور، به روزنامه ۸صبح گفت که طالبان آنان را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی بازداشت کرده‌اند.

او تأکید می‌کند که این افراد هیچ‌گونه رابطه‌ای با جبهه مقاومت نداشته‌اند.

شماری از نزدیکان آقای ملک‌زاده نیز با تأیید بازداشت او از سوی طالبان، می‌گویند که این گروه با بهانه‌های مختلف کسانی که در حکومت پیشین علیه‌شان جنگیده باشند را بازداشت می‌کنند.

طالبان به گونه رسمی بازداشت ملک‌زاده را تأیید نمی‌کنند.

با این حال، در سندی که از سوی لوای چهارم پیاده طالبان عنوانی وزارت دفاع‌شان نوشته شده، آمده است که آنان ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر محمدعثمان ملک‌زاده و زلمی فرزند حبیب‌الرحمان را در منطقه سیاه‌چوب بازداشت کرده‌اند و اکنون در قیدشان به سر می‌برند.

طالبان محمدعثمان ملک‌زاده، فرمانده پیشین نیروهای خیزش مردمی و برادرزاده‌اش را بازداشت کردند

گفتنی است که طالبان هفته گذشته نیز نجیب‌الله حبیب‌زاده، مدیر اطرافی امنیت ملی پیشین را از ولسوالی دولینه ولایت غور بازداشت کرده بودند.

شماری از باشنده‌گان غور بازداشت کارمندان و نیروهای پیشین امنیتی از سوی طالبان را نگران‌کننده می‌خوانند.

به باور آنان، این وضعیت سبب می‌شود که مردم نسبت به این گروه واکنش و خشم بیشتر نشان دهند.

پیش از این، روزنامه نیویارک‌تایمز گزارشی را نشر کرده بود که در آن، از کشته و ناپدید شدن ۵۰۰ تن از نیروهای پیشین امنیتی و کارمندان حکومت قبلی از سوی طالبان خبر داده شده بود.

مسعود اندرابی، وزیر امور داخله پیشین نیز گفته بود که طالبان صدها تن از نیروهای پیشین امنیتی را کشته یا بازداشت کرده‌اند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.