X

آرشیف

کار استخراج یک معدن زغال‌سنگ در غور آغاز شد.

مسئولان محلی غور می‌گویند که کار استخراج یک معدن زغال‌سنگ در روستای «اسپین‌سنگ» این ولایت آغاز شده است. به گفتۀ مسئولان، کار استخراج این معدن زغال‌سنگ، روز گذشته با حضور مسئولان و باشنده‌گان غور طی برگزاری برنامه‌یی در منطقۀ «الله‌یار» این روستا آغاز شده است.

رحمت‌الله امانی، رئیس اداری ولایت غور در برنامۀ افتتاح استخراج این معدن زغال‌سنگ، کار استخراج آن را گام مثبت در راستای فقرزدایی و اشتغال‌‌زایی عنوان می‌کند. به گفتۀ او، استخراج معادن این ولایت به گونۀ مسلکی می‌تواند در رشد اقتصادی کشور نقش سازنده داشته باشد.

امانی تأکید می‌کند که معادن دیگری نیز در این ولایت شناسایی شده‌اند که مسئولان امارت اسلامی مصمم به استخراج آن هستند.

از سویی دیگر، عبدالحکیم حکمت، رئیس معادن و پطرولیم غور می‌گوید، در این ولایت بیش از ۸۰ معدن مختلف تاکنون دست‌نخورده باقی مانده که با استخراج آن بخش بزرگی از مشکلات شهروندان کشور رفع می‌شود. او هم‌چنان استخراج معدن رغال‌سنگ روستای اسپین‌سنگ را برای باشنده‌گان این ولایت مفید و ارزنده می‌خواند.

در همین حال، مسئولان شرکت «نور امید» که کار استخراج این معدن را به قراداد گرفته‌اند، می‌گویند که زغال‌سنگ روستای اسپین‌سنگ از کیفیت خوبی برخوردار است.

عبدالواحد شهریار، مسئول این شرکت می‌افزاید که با استخراج این معدن، بهای مواد سوخت به‌ویژه زغال‌سنگ در بازارهای این ولایت کاهش چشم‌گیری خواهد یافت.

مسئولان امنیتی امارت اسلامی در غور، از تأمین امنیت این معدن اطمینان می‌دهند و می‌گویند که به هیچ فرد یا گروهی اجازۀ اخلال در کار را نخواهند داد.

این در حالی‌ست که با آغاز کار استخراج این معدن رغال‌سنگ در غور، زمینۀ کار برای ده‌ها تن نیز فراهم شده است.

نویسنده: معروف سیدی

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.