X

آرشیف

اشک نامه یی بهاری

بهاری، که اسم اصلی این روستای باستانی و سرسبز "خواجه بهاری" میباشد از نامِ یکی از شخصیت های روحانی، متقی، فقهی، متصوف و عارفِ گرفته شده است و این روستا در جنوبِ شهر چغچران و کرانه یی بند بایان واقع است. این روستا از توابع غور/چغچران میباشد.
آنچه که از نامش پیداست، مردمِ این روستا تا حال عرصه های فقاهت، روحانیت، تصوف و عرفانِ خویش را حفظ نموده اند. کادرهای تحصیلی فراوانِ درین روستا قدعلم نمودند و یگانه قریه یی است که میتوان در آن تعداد زیادی از قاریان/حافظین قرآن، دانشمندانِ عرصه ی دینی، خطبا و مولوی های با نامی را یافت. آنچه که لازم است باید تذکر داد که در جریان سال 1398 درینجا شخصیت های بزرگ و دانشمندی چشم از دنیا بستند ویا توسط دژخیمان و اشخاصِ مجهول الهویه به شهادت رسیدند:

  • وفات مولوی صاحب بهاالدین حقانی – وی تمام عمر خویش را به خطابت و تعلیم دانشجویان علم و معرفت سپری نموده است. وی بنیانگذار مسجد جامع و مدرسه یی علمی به نام "حقانیه" به روستای صاد سیاه میباشد. خداوند جنت الفردوس را جایش بگرداند.
  • شهادتِ سارنوال عبدالمومن نصرت معاون سارنوالی استیناف ولایت غور –
  • شهادتِ عبدالغنی برادر ارشدِ سارنوال عبدالمومن نصرت –
  • شهادتِ محمد حیدر سلیمی مدیر عمومی خدمات ریاست معارف ولایت غور –
  • مجروح شدنِ قاری صاحب رسولداد کارمند ریاست معارف ولایت غور –  

در طی مدت زمانی کوتاهی این صدمه ها ی خطیر و ضایعات عظیم در دامنی یک روستا و مردمانِ مشخص دور از درد و الم نیست. به مقدرات خالق عالم همه ایمان داریم و این را درست میدانیم که اجل و مرگِ انسان یک ثانیه هم تاخیر نمیکند. ولی، حوادث غیرمنتظره و برنامه های دشمنانِ انسانیت دلِ انسان را مکدر میسازد.
طبق گزارش های واصله، یک گروه از انسان های ترسو و معامله گر به قتل و ترورِ شهید سارنوال عبدالمومن نصرت و همراهانش شریک بودند. آنها سیوای اینکه انسان های همیش ردرو و معامله گر اند، کشتن خویش را به موفقیت دیگران و بیگانگان ترجیح میدهند. کسانیکه به قتل و کشتارِ انسانهای بیگناه، خبیر و سرمایه های معنوی دست میزنند، تحمل پذیزش و توفیقات دیگران را ندارند. شاید به این فکر باشند که حذف فیزیکی شخصیت های بلند مرتبت، آینده یی خوبی را برایمان به ضمانت بگذارد. درصورتیکه، این تعبیر عجولانه و ابلیسی – باعث میشود که جامعه را به سوی بی اعتمادی و بی باوری سوق دهد.
مطمیین هستم که بازماندگان به ویژه اطفال یتیم و صغیرِ شهید سارنوال عبدالمومن و همراهانش آینده یی بهتر و درخشان ترِ را نسبت به انسان های سست عنصر و منافق پیشه خواهند داشت.
در نخستین دهه یی ماه مبارک رمضان به یاد این شهدا و رفتگان افتادم. خداوند بهشت برین را نصیب شان کند و برای بازماندگان و وابستگان شان زندگی خوبی را هدیه نماید.
خدایا! به بزرگی و برکت ماه مبارک رمضان، دشمنانِ کشور ما را شرمسار و نابود گردان. حق را به حقدارش برسان و رحمت خویش را شاملِ حالِ خوبانِ این دیار بگردان.  

اشک نامه یی بهاری

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.