X

آرشیف

گــویا وظیــفـۀ ما مُــــــردن است

بعضی هایمان قربانی برف و سرما میشویم، بعضی هایمان در آبهای اقیانوسیه غرق میشویم، بعضی هایمان در جنگ کشته میشویم، بعضی هایمان در انفجار ماین ها و حملات انتحاری جان میدهیم و بعضی هایمان در حادثات ترافیکی، حتی کوه ها و دشت های خشک هم انتقام تنهاهی و سیاهی خود را از ما میگیرند، گویا وظیفۀ ما مُردن است.
خوب، تا چی وقت به همین منوال مفت و مجانی بمیریم؟ شاید بی ربط نباشد؛ همه شاهد هستیم و میبینیم که نه تنها سران قبایل و اعضای رهبری حکومت؛ بلکه حتی اعضای شورای ملی که مردم آنرا خانه ملت و صدای ملت میگویند نیز بجای اینکه الگوی مدنیت و عقلانیت باشند و فرهنگ همبستگی، تعقل و منطق را به جوانان و مردم منتقل کنند؛ خود در جهالت، تعصب و غرور غرق و فرسنگ ها از مدنیت و عقلانیت فاصله دارند و تفکر شان هم همان تفکر انتحار و غیر عقلانی است. وقتی سران و نمایندگان مان مظهر بربریت و خشونت باشند، باید هم و ظیفه ما مردن باشد.

( واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا ) [ آل عمران : 112 ]
ترجمه: "همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید"

تا زماینکه نعمت برادری و همبستگی قلوب را پاس نداریم و به رسن الهی چنگ نزنیم و دنباله رو این تکه داران دین و سیاست باشیم؛ همین گونه مفت و مجانی خواهیم مرد. چون اساس این قماش آدم ها بر غرور وخود پرستی نهاده شده و اینها انسان را به فناء، جنگ و سقوط می کشاند، باور کنید اگر باهم صاف و صادق باشیم به یقین خداوند ما را به امنیت و سعادتی خواهد رسانید که تمام مال، جاه و جان ما را در بر خواهد گرفت و آن وقت است که میتوانیم شیرینی زندگی و لذت سعادت را با همه وجود حس کنیم.
 
عبدالملک اوشانی
31-01-2017
المیره

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.