X

آرشیف

فدرالیزم

فدرالیزم در کشور به خون نشسته ی ما یگانه راه حل همه ی اشکالات است که از عرصه 200 سال به این سو گیربان گیر میهن بوده و همه ی ملیتها به شمول ملیت حاکم(پشتون)در فقر، ذلت ،خاری و بلیات دیگررنج می‌برند و زیر چکمه ی استثمار و سلطه ی استعمار بیچاره و زبونند.
ملیت حاکم که از دوران حاکمیت عبدالرحمن مزدور و غلام انگلیس ،نادر و ظاهر شاه (اکنون بابای ملت) تا حالا که افغانستان را به سوی فقر وعقب ماندگی و زندگی به شیوه ی قرون اسطی هدایت نموده اند و اعلی رغم پیشرفت‌های چشمگیر جهان ، کشور های همسایه و همه قاره ها که به ماه و مهر رخش ترقی و تعالی را جولان دادند، ما در قلب آسیاه به مثابه یک تکه چرک ، نابکار و در زمین ذلت افتاده ییم و سر خود را زیر بال نموده در خواب عمیق فرو رفته‌یم
همین حالا دولت وحدت ملی (افتراق ملی)در منجلاب دست و پا می زنندو رئیس جمهور قلابی حاضر نیست اقوام و ملیتهای دیگر را در حاکمیت دولتی بیبیند و به سهم دیگران گردن نهد.
حاضر نیست تذکره ی الکترونیکی را توزیع و شمار تعداد از ملیتها روشن گردد زیرا مشت های کاذب (اکثریت) باز میگردد و تشت رسوا یی شان از بام می افتد.
طبق توافق نامه ی دو جناح دولت جرگه بزرگ ملی (لویه جرگه) دایر نشد و این نیز دسیسه ی ازین قماش است و شخصیتهای بنام معاون اول و رئیس اجرائیه پشیزی نزد آن ارزش ندارد و در صلاحیت ملازم مکتب دوران فاروق وردک را ندارند و همه ی مسایل و موضوعات در چمبر رئیس جمهور قرار دارد .
دزد های متقلب کمیسیونهای انتخابات ،مشاور ریاست جمهوری عز تقرر یافتند که نهایت زبونی و بی ازرمی است.
در سراسر جهان دیگر اتنیکهای قبایل ،قوم،ملیت و طوایف ،به ملت تکامل کردند و نفاق ملی جایش را به برادری و دوستی داده است که ما هنوز در لاک قوم ، قبیله خیل ، زی ، و…. گیر مانده‌ییم.
اقوام و قبایل ، ملیتها و غیره الگوی مشهود این ادعا است.
وزارت اقوام و قبایل یکی از تشکیلات وزارت خانه است که تمام دولتها چنین یک وزارت بار دوش را ندارند و برای مردم شریف میهن این تشکیل و وزارت به این نام مایه ی ننگ است دست به گدایی به هر سو دراز و از پول گدایی معاش ارگانهای دولتی را می پردازیم و بخش اعظم آن در جیب زور مندان و مردم آلوده به فساد میریزد که چون آفتاب این دزدی ها به جهان و مردم محروم کشور آشکار و بر ملاست.
نظام فدرالی وسیله است برای تحقق حقوق ملیتهای محروم .
 درین اواخر دولت های برتری خواه بی‌عدالتی را توسعه و گسترش داده اند، در چشم مردم خاک می پاشند و بر خلاف احکام قانون خود سر و لجام گسیخته افراد دلخواه را در پست ها مقرر و یا عزل می کند. فرمان آخر رئیس جمهور راجع به تقرر دزدان کمیسیونهای انتخاباتی و تلف کننده
گان حقوق مدنی مردم نمونه ی بارز این خود کامه گی هاست
امان معاشر
نظام فدرالی رقابت‌های مشروع را بسط و توسعه می‌دهد و آبادی ودر شگوفایی کشور نقش ایفا می نماید.
در شرایط کنونی در تأمین امنیت ، برقراری صلح و خوشبختی مردم نیز با اهمیت است
نمی‌شود دیگر به شرابط قرون وسطی زندگی نمود وسلطه ی نا میمون عبدالرحمن خانی هنوز هم ادامه پیدا کند.حالت  اسفبار کشور و حق تلفی ها به حدی گسترده و برملا است که نتنها
ملیتهای تحت سیطره میدانند که همه ی کشور ها از سیستم فاشیستی حاکم آگاه اند.
حالا به این مختصراکتفا می نمی نماییم و در آینده یک تحقیق و با نمونه‌های دول فدرالیزم جهان که اسباب خوشبختی انسان‌ها را ارمغان داشته است یاد آور خواهیم شد.

امان معاشر

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.