X

آرشیف

مــــــرد تــــاریــــــخ

میهن در آتش بیداد، وستم ، فساد و.. می سوزد و لاشه ی هموطنان ،زیر چکمه ی طالبان داعشی و دیگر گروپ های بنیاد گرا که حامیان بی‌چون و چرایشان در مناسب بلند دولتی کار و در گرفتاری دزدان ، قاتلان، چپاول گران تعلل می‌ورزند و چون خود شان درین تجارتهای  سد آور شریک و دهان جوال را گرفته اند.
در چنین نظمی کار برای وطن پرستان انسانهای با درک و احساس سخت دشوار و پرا از فراز و نشیب است.
ستر جنرال عبدالرشید دوستم یکی از قهرمانان عصر ما دست آستین بالا می‌کند و در صف مبارزه و پیکار قرار می گیردو به رغم چوکی پرستان در میان مردم می‌رود ، از مردم فراه میگیرد و در خدمت مردم ایستاده می شود.
استقبال مردم ازین شخصیت والا در همه جا چشم گیر است و به جز چشمان نابینا عظمت این مرد مبارز را احساس می‌کنند و انرا مصطفی کمال( اتا ترک) زمان ما می بینند.
زمانیکه صفحه ی زندگی دیگر گون شد و تاریخ ورق دیگر خورد افغانستان عرصه چور و چپول قرار گرفت ،بی نظمی و خونریزی و خودسری در همه جا و همه زمینه‌ها مسلط گردید.ولی عرصه حاکمیت این مرد نامی از آرامش کامل برخوردار بود.به کس اجازه نداد طرف دارایی شخصی و دولتی چشم بدوزد. و به چور و چپاول مبادرت نماید .
 ساحه ی حاکمیت آن از نظم اداری ورفاه عمومی برخوردار بود، درب دانشگاه و مکاتب برای محصلان اعم از دختر و پسر باز بود که مرکز کابل از نعمت آموزش و تعلیم و تربیه بی بهره دیده میشدآنچه در خور تذکار و یاد آوری میدانم که از وحشت و ترس روشنفکران، استادان، داکتران، و جنرالان از کابل فرار و در پلخمری ،مراز، شبرغان و در ساحه ی حاکمیت این مرد استوار رحل اقامت گستردند و حتی محصلان از دانشگاه کابل به صفحات شمال کشور روی آوردند .
روشنفکران کارمندان و افراد با دانش و وطندوستی را که از زیر چنگال دیوان آدمخور گریخته نتوانستند، دار و مدار شان را گرفتند و خود شانرا از زندگی به ورطه نابودی بردند.
و مثالهای فراوانی درین زمینه وجود دارد که زمان آن‌ها را روی صفحه ی تاریخ می‌کشد و برملا می سازد.
این جنرال با عظمت نمی‌گوید که من داکتر یا انجینیر ام بلکه میگوید در بخش مبارزه علیه دشمنان وطن دوکتور و علیه آن‌ها می رزمم و با ستون پنجم تصفیه و حساب می نمایم.بدین منظور به شمال کشور رفت و در نابودی وحشت افگنان دزدان و قطاع الطریقان تصمیم جدی گرفته است .
دسایس درون و بیرون میهن شمال کشور را دارد که به طالب و داعش می سپارند و از سرحد بدخشان تا کندوز، مزار ،شبرغان و…. پای کثیف طالب دراز شده است.
جنرالدوستم در مورد تصمیم گرفته است تا شمال را از لوث این مزدوران پاک و زمینه ی زندگی آرام را برای مردم فراهم اورند.
طالب چرک را از شبرغان و غورماچ میمنه جاروب کرد
و تصمیم بعدی آن جاهای آشوب زده ی کشور است. پیروزی های چشم گیر آن روشن و بر ملاست
 مردمان خسته از جنگ نزد آن می ایند و خود را با سلاح دست داشته شان تسلیم و در خدمت میهن قرار می‌گیرند و زندگی عادی خود را از سر گرفته اند.
جنرال سترگعبدالرشید دوستم درخور قدر و احترام است و بای انرا درین راه مقدس یاری نمود و هر کدام ما کوچکترین همکاری با وشان را دریغ نداریم و با دشمن مشترک بجنگیم از دولت مردان بزرگ می‌خواهیم. گامهای استوار در راه وطن بردارند و از ملیت پرستی ، قوم گرای وزبان را معیار برتری دانستن دست بردارند که اسباب  درز و پراگنده گی را ببار می آورد و اعتماد مردم را خدشه دار می کند.
 اگر مردم تحصیل یافته ما در امر ریشه‌کن کردن  اندیشه ی فاشیستی اقدام می نمودند،این  پدیده ی شوم از سالها پیش جایش را به انسانیت و خوشبختیی و دوستی میدادنتها این مامول انجام نشد که خود روشنفکران و تحصیل کردگان ریشه‌های این درخت تلخ را ابیاری کردند و هنوز هم احساس شرم نمی نمایند.
ملیتهای با هم برادر کشور با هم بجوشید و چون صخره در برابر نا ملایمات ایستادگی نمایید.
زندباد مردم
امان معاشر

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.