X

آرشیف

شهریار رگبار تیر جفا شــد و جام شهادت را نوشید

 

شنیدن این خبر آه از نهادم کشید و سیلاب اشک را بر چشمانم جاری ساخت. 
شهریار یعنی یک جوان متعهد و رزمنده در راه نجات مردم، که تا پای جان درین راه ایستاده بود و از مرگ هم هراسی نداشت، و شفقت بی انتهایش به مردم ، میتوانست اورا وادار به هر نوع ایثارگری کند. 
آنچه که من در دل و دماغم احساس میکنم ازحیطۀ تحریر برون است و جز خود نمیدانم با چه دردی رو به رو ام ! 
هرچه بگویم و هرچه بنویسم کافی نیست ! فقط میگویم راهش زنده و روحش شاد باد! و مردم اورا هرگز از یاد نخواهند برد. 
شهریار این رزمندۀ و فریادگرهمیشه در راه حق، که سرنوشتش را با مبارزات راه رهایی خلق دربند و مردم مظلوم و دیگر ستمدیدگان میهنش تلفیق و درین راه آمادۀ نثار آخرین قطرۀ خون و گذشتن از جان بود، در خانه اش واقع در قریۀ شنیه ولسوالی دولتیار ، با تیم سازماندهی شده پولیس ترور و جام شهادت نوشید. 

شهادت نا بهنگام شهریار و خانواده اش دردناکترین تراژیدی و یکی از باشکوه ترین نمونۀ پیکار مقدس در راه حق و عدالت است، که شهریار با قرار گرفتن در مسیر مبارزه با جهل و اسارت از روز نخست زندگی خود، آنرا پذیرفته بود. 
مگر زندگی را تا این حد کوتاه و مملو از نامرادی ها نمیتوانست تصور کند، که نخل آرزوهایش در نخستین روزگار شگوفایی خود، این چنین بی رحمانه بر زمین افتد، و بازهم شهدایی بر صف راه افزوده شوند! 
دردا و دریغا که چنین شد و آن نخل نورستۀ عرصۀ مبارزه و پیکار بر صف شهدای راه حق پیوست و جای خود را در میان رهروان این راه بزرگ برای همیش خالی گذاشت . 
مرگ را هرگز نمیتوان چاره کرد ولی عاملان این چنین مرگ ها را باید با هر وسیلۀ که ممکن باشد، از میان برداشت و مجال جولان های اهریمنی ایشان را بر عرصه های پاک زندگی باشندگان این سرزمین برای همیش نابود ساخت. 
تا باشد که بیعدالتی و نابرابری برای همیش ازاین سرزمین نابود شود و شهریار های دیگر با چنین نامرادی ها، قربانی آرزوهای شوم دشمنان مردم و میهن ما نشوند.

انّا لله وانّا الیه راجعون

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.