X

آرشیف

مردم غور خواهان مجازات عاملین کشتار معترضین شدند

ده ها تن از شهروندان، فعالان مدنی، وکلای پارلمان ، اعضای شورای ولایتی، علما و خانواده قربانیان رویداد 20 ثور ؛ امروز طی نشستی خواهان محاکمه و مجازات عاملین این رویداد شدند.
در این نشست مردمی ؛ کرام الدین رضا زاده وکیل مردم غور در پارلمان کشور تیراندازی بر مردم را یک جنایت نابخشودنی خواند و از حکومت مرکزی خواهان بررسی همه جانبه و بی طرفانه آن شد.
همچنان عبدالبصیر قادری معاون شورای ولایتی غور نیز از حکومت مرکزی خواهان فرستادن هئیت حقیقت یاب متشکل از نمایندگان مردم به این ولایت شد.
فضل الحق فایق فعال مدنی مدعی شد که یافته های جامعه مدنی و حقوق بشر نشان میدهد که تیراندازی بر مردم از سوی نیروهای امنیتی صورت گرفته است.
عبدالستار حسن زاده به نماینده گی از خانواده شهدای این رویداد هشدار میدهد ، در صورت برآورده نشدن خواسته های آنان، دست به اعترضات گسترده تری زده و شاهراه غور را مسدود خواهند کرد.
در این نشست، قطعه نامه ای نیز صادر شده است که در آن مجازات بدون قید وشرط عاملین تیراندازی بر معترضین در اولویت خواستخ های مردم است.
گفتنیست که بتاریخ 20 ثور جمعی از مردم در اعتراض به آنچه تقسیم ناعادلانه کمک ها عنوان میکردند؛ در مقابل ساختمان ولایت تجمع نموده بودند که منجر به خشونت و بروز درگیری و تیراندازی گردید.
در این حادثه دست کم 4 تن بشمول گزارشگر یک رادیوی محلی شهید و شماری نیز زخمی شدند.
اداره محلی غور گفته است که افراد مسلح در بین مردم جاگرفته و بر نیروهای امنیتی تیراندازی کرده بودند.

٢٢ ثور ١٣٩٩

مردم غور خواهان مجازات عاملین کشتار معترضین شدند

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.