X

آرشیف

کشته و زخمی شدن ١٤ تن از مظاهره کنندگان در غور
صبح روز شنبه ٢٠ ثور, تظاهرات کارگران در فیروزکوه به خشونت گرایید که در نتیجه تا اکنون ٢ تن کشته و ١٢ تن مجروح به شفاخانه ولایتی غور منتقل شدند.
گفته میشود برخی کارگران بخاطر دریافت کارت های توزیع نان خشک دست به تظاهرات زدند که در پایان این تظاهرات به خشونت گرایید و از سوی نیروهای امنیتی بالای آنان شلیک شد.
 

یک خبرنگار محلی حین تهیه گزارش از تظاهرات در غور کشته شد

احمد خان نوید خبرنگار رادیو صدای غور است که در حین تهیه گزارش از تظاهرات در شهر فیروزکوه کشته شد.
گفته میشود برخی کارگران بخاطر دریافت کارت های توزیع نان خشک دست به تظاهرات زدند که در پایان این تظاهرات به خشونت گرایید و از سوی نیروهای امنیتی بالای آنان شلیک شد.
 

عابر: در میان معترضان، مخالفان حکومت جابجا شده بودند

محمد عارف عابر، سخنگوی والی غور، می گوید که در میان معترضان مخالفین دولت نیز بوده و میخواستند با بدتر شدن وضعیت، خود را به داخل احاطه مقام ولایت برسانند و دست به اعمال تروریستی بزنند.
وی در گفتگو با بخش خبر وبسایت جام غور گفت، 2 تن از معترضان کشته و 5 تن دیگر زخم برداشته اند، اما روشن نیست که این شمار از افراد در پی گلوله های نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند یا از سوی تفنگداران جابجا شده در میان معترضان.
اما داکتران شفاخانه ولایتی غور می گویند که 4 تن کشته و 12 زخمی از معترضان به این شفاخانه انتقال داده شده است.
گفته میشود که برخی از باشندگان فیروزکوه در پی ناعادلانه خواندن روند توزیع کارت های نان خشک از سوی کمیته مبارزه با کوید-19 در این ولایت، دست به اعتراض زدند که با رسیدن به دروازه ورودی مقام ولایت با پرتاب سنگ به دروازه آن اداره این اعتراضات به خشونت گرایید که در مقابل نیروهای امینیتی با شلیک گلوله معترضان را هدف قرار داده اند.
 

امرالله صالح: در پیوند به حادثه ناگوار شهر فیروزکوه ولایت غور

وطنداران گرامی
خبر کشته شدن چهارتن از هموطنان ما در اعتراضات مرتبط به توزیع مواد غذایی در فیروز کوه مرکز ولایت غور تکان دهنده است. متاسف و متاثرم. یک بار دیگر به همه شما اطمینان میدهم که هیچ کس بیرون لیست و خارج فهرست نخواهد ماند. ما برای فرد فرد این وطن که بخاطر آفت کرونا دچار فلاکت اقتصادی شده اند کمک خواهیم رسانید. امروز وقتی که ارقام را بررسی میکردم به هشت ولایت که غور شامل آن بود هدایت دادم که فهرست ها را دراز سازند و هیچ تهی دستی را نا امید نسازند. این امریه بسیار صراحت داشت. حتا به والی غور هدایت مشخص داده شد که بخاطر دوری راه از هرات و کابل ولایت غور و دایکندی استثنا اند و باید قرارداد هایشان با نانوایی ها منعطف باشد یعنی مطابق به نرخ تغییر و تعدیل در آنها صورت گیرد. در عین حال به تمام ولایات هدایت صریح و واضح صادر شده است که در امر توزیع مواد غذایی از ساختار های مردمی کمک بگیرند و در هیچ شرایط از پولیس و اردو در قسمت توزیع مواد استفاده صورت نگیرد. یک بار دیگر خاطر نشان میسازم که در تطبیق این پروژه بزرگ و ملی که هدف آن دست گیری هموطنان نیازمند و تهی دست است نیاز به استفاده از اسلحه ، پولیس و اردو نیست. این ملت هزاران ساختار کوچک مردمی و محلی دارد که میتوانند در توزیع و تقسیم با عزت کمک ها درکنار دولت قرار بگیرند. از هموطنان غوری ام میخواهم که آرامش خود را حفظ کنند. مسله را جدی بررسی و تحقیق خواهیم کرد. کمک رسانی به مردم با حرمت به جان ، وقار و عزت شان فرض ماست. مقامات محلی باید به زودترین فرصت ممکنه مشکل را از راه تفاهم با نماینده های مردم حل نمایند. به خاطر بی کفایتی در مدیریت و اداره محلی من معذرت میخواهم. ببخشید.
 
شنبه ۲۰ ثور ۱۳۹۹ برابر است با ۹ می ۲۰۲۰
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 
کشته و زخمی شدن ١٤ تن از مظاهره کنندگان در غور
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.