X

آرشیف

برگزاری نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی بانوان در فیروزکوه

صبح روز شنبه (۲۶ دلو ۹۸) نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی بانوان غوری که به هدف شناسایی توانایی های بانوان صانع و نقاش در شهر فیروزکوه برگزار گردیده بود، مورد استقبال گرم شهروندان فیروزکوه گردیده و نهاد های دولتی و غیر دولتی برای حمایت از چنین برنامه ها اظهار همکاری نمودند. در همین حال، موسسه خیریه جام غور چند قلم مواد مورد نیاز برای زنان و دختران این نمایشگاه مساعدت نمود.
همایون عارفی برگزار کننده این نمایشگاه می گوید که هدف آنان شناسایی، معرفی و تشویق زنان و دختران نقاش و صانع اند که با برگزاری چنین برنامه های فرهنگی-هنری علاوه بر فروش تولیدات صنایع دستی و نقاشی و هزینه کردن مبلغی برای خانواده ها باعث رشد استعداد ها و معرفی فرهنگ و هنر غوریها می شود.
به گفته آقای عارفی، در برگزاری نمایشگاه هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی با آنان همکاری نکرده است و این کار باعث کُندی رشد فرهنگ و هنر و عقب ماندن استعداد های زنان می شود.
وی از نهاد های مدد رسان و حامی برنامه های فرهنگی-هنری خواست تا برای ترویج هنر های رسامی-نقاشی و صنایع دستی تلاش نموده و از طریق برگزاری نمایشگاه ها در غور و سطح کشور آنان را یاری رسانند.

عاطفه احمدی، استاد کورس صنایع دستی نمایشگاه از حضور گرم شهروندان فیروزکوه از این نمایشگاه و فروش صنایع دستی آنان که به گفته اش فرصت مناسبی اقتصادی برای خانواده ها را تدارک میکند، اظهار خرسندی نمود و گفت:”قرار دادن فرآورده های صنایع دستی زنان در دید عامه با آنکه کمرنگ است، اما توقع میرود با توجه دولت و موسسات، برگزاری چنین نمایشگاه ها افزایش یافته تا زنان از یک طرف با فروش صنایع دستی بتوانند هزینه های مناسبی اقتصادی خانواده ها را تامین نموده و از جانب دیگر هنر های دستی و کهن غوریان به را برای دیگران معرفی نمایند”.

در همین حال، موسسه خیریه جام غور چند قلم مواد مورد نیاز از قبیل دستمال کاغذی، دستکش، کاغذ مرطوب و بنداژ را برای برگزار کنندگان و هنرمندان این نمایشگاه، اهدا نمود.
حمیدالله ژواک، مسوول موسسه خیریه جام غور هدف این مساعدت ها را تشویق زنان هنرمند این نمایشگاه و ترغیب نهاد های دولتی و غیردولتی به حمایت از زنان خلاق و رشد استعداد ها عنوان کرد و افزود، مساعدت های موسسه خیریه جام غور به مجتمع آموزشی-حرفوی بانوان فیروزکوه به هدف تشویق زنان و دختران نقاش و صانع این مجتمع است.
وی اظهار امیدواری کرد تا در آینده زنان و دختران نقاش و صانع را از طریق موسسه خیریه جام غور حمایت بیشتر نموده و بخشی از نیازمندی های کاری و آموزشی آنان را رفع سازند.

شنبه ۲۶ دلو ۱۳۹۸ برابر است با ۱۵ فبروری ۲۰۲۰
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.