X

آرشیف

از نخستین سالیاد داکتر ملکزاده در غور تجلیل بعمل آمد

از نخستین سالیاد مرحوم داکتر محمد ابراهیم ملکزاده با حضور اراکین دولتی، شخصیت های جهادی، بزرگان و متنفذین، علما و جوانان در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، بزرگداشت بعمل آمد.
داکتر محمد ابراهیم ملکزاده وکیل منتخب مردم غور در شورای ملی بود که به عنوان مدافع مردم در برابر دشمن و مقاومت گر دوران جهاد و مقاومت در حوزه غرب کشور و همچنان حامی انکشاف متوازن و شخصیت فراقومی و منطقوی و یکی از چهره های ملی کشور، شناخته می شد.
در محفل گرامی داشت از نخستین سالیاد درگذشت داکتر ملکزاده، سخنرانان پیرامون شخصیت ملی، سیاسی و مردمی اش یاد نموده و آرزو بردند تا رهروان وی نیز راه مرحوم ملکزاده را پیش گرفته و برای آسایش و رفاه مردم تلاش نمایند.
سیف الرحمن ملکزاده، پسر بزرگ مرحوم ملکزاده از حضور گسترده مردم در محفل یاد بود اظهار قدردانی نمود و گفت، همانطور که پدر مرحومم با همسنگرانش همواره در کنار شما بود و بخاطر دفاع از هیچ تلاشی دریغ نورزید، ما هم به عنوان رهروان و بازماندگان رهبر فقید بشما اطمینان میدهم که راهش ادامه دارد و ما آنرا به عنوان وجیبه بر خود لازم میدانیم و در هر شرایط همانطوریکه او با شما بود و در کنار شما قرار داشت، ما نیز با تمام وجود و قوت در هر گونه شرایط با شما هستیم، تمامی یاران و همراهان شان در هر شرایط و در هر حالت حامی و مدافع عزت و شرف شماست.
حبیب الله رادمنش، معاون ولایت و سرپرست والی غور؛ ملکزاده را شخصیت بی بدیل و عمل گرای مستقل و یک سیاست مدار قوی خوانده و گفت، ملکزاده شخصیت سه بعدی داشت، سیاسی، نظامی و مردمی، وی در شرایط دشوار از مردمش در حوزه غرب کشور بویژه در ولایت غور دفاع جانانه ی کرد و حملات گسترده دشمن را بارها به عقب راند.
آقای رادمنش گفت، جایگاه اجتماعی مرحوم ملکزاده نشان دهنده حضور پر رنگ مردم در همایش امروز است، من یقین دارم که رهروان مرحومی راهش را ادامه داده و همانند وی در برابر دشمنان مردم مقاومت خواهند کرد.
گلزمان نائب، وکیل مردم غور در شورای ملی، حاجی فضل الحق احسان رئیس شورای ولایتی غور و شماری از سخنرانان پیرامون ابعاد زندگی سیاسی، نظامی و اجتماعی مرحوم داکتر محمد ابراهیم ملکزاده صحبت نموده وی را الگوی برای نسل های آینده سرزمین خواند.
آقای نائب به عنوان خاطره اش از زمان متصدی یکی از برنامه های انکشافی دولت در غور چنین گفت:” سالهای متمادی از طریق برنامه انکشافی در همه ولسوالی های غور پروژه های مهم را تطبیق کردیم، در طول این مدت مرحوم ملکزاده در تطبیق پروژه ها اصلا هیچ دخالت بدون همکاری و راهنمایی نداشت، یک روز نشد که مانع برنامه ها در مناطق مخالفینش شده باشد، به این طرز فکر و اندیشه والای شان باید ارج گذاشت”.
در همین حال، اولین سالیاد وفات مرحوم داکتر محمد ابراهیم ملکزاده طی محافل با شکوهی در ولایت هرات و ولسوالی تیوره ولایت غور، تجلیل بعمل آمد.
همچنان ریاست اجرایه حکومت وحدمت ملی نیز طی اعلامیه از سالیاد رحلت داکتر ملکزاده و ابراز تسلیت به خانواده، هم سنگران اش، حزب جمعیت اسلامی و مردم افغانستان گفته است.
در خبرنامه ریاست اجرایه آمده است: شاد روان ملکزاده، فرمانده با هدف، سیاست گر ثابت قدم، نماینده خدمت گذار و الگوی از صدافت و بردباری برای مردم اش بود. او همانگونه که در دروره های جهاد و مقاومت نقش بسزا داشت، در فصل جدید نیز کارنامه های نیک و ماندگار از خود به جا گذاشت. نبود او در شرایط حساس فعلی یک ضایعه بزرگ برای کشور است.
داکتر محمد ابراهیم ملکزاده سال پار در همین روز وفات یافت و پیکرش طی مراسم ویژه دولتی در محوطه شورای ملی افغانستان به خاک سپرده شد.

چهار شنبه ۱۶ دلو ۱۳۹۸ برابر است با ۵ نوامبر ۲۰۲۰
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.