X

آرشیف

صدها جلد کتاب هدیۀ جوانان و فعالان مدنی غور به زندانیان

شماری از فعالان مدنی و جوانان غور حدود 500 جلد کتاب را به هدف رشد فرهنگ مطالعه و با سوادشدن زندانیان، به زندان مرکزی این ولایت هدیه داده‌اند.
کتاب‌های هدیه شده به کتابخانۀ زندان غور، شامل موضوعات دینی، حقوقی، فلسفه و جامعه‌شناسی هستند.
محمدحسن حکیمی، یکی از جوانان غوری دسترسی به آموزش‌وپرورش را حق هر شهروند کشور می‌داند و هدف‌شان از این کار را بلندبردن سطح آگاهی زندانیان عنوان می‌کند.
محمدوزیر نورانی، مسئول مجتمع جامعۀ مدنی غور می‌گوید که همواره تلاش می‌کنند تا با رشد فرهنگ مطالعه در میان جوانان، دانش‌آموزان و زندانیان به یک جامعۀ مبتنی بر عدالت اجتماعی و حقوق‌بشری دست یابند.
زندانیان، زندان مرکزی غور با استقبال از این اقدام جوانان و فعالان مدنی این ولایت، مطالعۀ این کتاب‌ها را برای افزایش سطح آگاهی‌شان سودمند می‌دانند.
دل‌آغا عادل، مدیر زندان فیروزکوه از نبود کتابخانۀ معیاری در این زندان سخن می‌زند. آقای عادل، بدون کتابخانۀ معیاری بلندبردن سطح دانش زندانیان را کار دشوار می‌داند.
این در حالی‌ست که پیشتر وزارت داخله اعلام کرد که کار روی پیش‌نویس کتاب‌خوانی به هدف ترویج فرهنگ مطالعه برای زندانیان جریان دارد. بر بنیاد این پیش‌نویس اگر زندانیان یک کتاب صد صفحه‌یی را بخوانند و ده دقیقه در بارۀ آن معلومات دهند، شش روز در معیاد حبس‌شان تخفیف در نظر گرفته می‌شود
گزارش: معروف سعیدی

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.