X

آرشیف

محاصره اقتصادی ولسوالی پسابند غور، طالبان مردم را آزار و اذیت میکنند

شماری از باشنده‌گان ولسوالی پسابند غور می‌گویند که ادامۀ تحریم‌های اقتصادی گروه طالبان سبب شده است تا قیمت مواد اولیه در بازار این ولسوالی دوبرابر افزایش یابد.

باشنده‌گان این ولسوالی ادعا می‌کنند که گروه طالبان به تازگی به آنان هشدار داده‌اند که اگر مناطق‌شان رها نکنند‌، از گرسنگی خواهند مرد.

باشنده‌گان پسابند می‌افزایند که افراد طالبان افزون بر قطع مواد خوراکی، شبانه وارد خانه‌های آنان می‌شوند و به آزارواذیت و گروگان‌گیری دست می‌زنند.

به گفتۀ آنان، گروه طالبان در یک هفتۀ گذشته سه تن را به اتهام همکاری با دولت کشته‌اند.

حاجی نوراحمد و عبدالقیوم، دو تن از باشنده‌گان ولسوالی پسابند غور می‌‌گویند، طالبان علاوه بر تحریم اقتصادی باشنده‌گان این ولسوالی، مواد و اجناس دکانداران را به مناطق زیر کنترل‌شان برده‌اند.

باشندگان ولسوالی پسابند غور از مقام‌های حکومت محلی و مرکزی می‌خواهند که هرچی زودترعملیاتی را به هدف آزادسازی این ولسوالی راه‌اندازی کنند.

عبدالرحمان عطشان، معاون شورای ولایتی غور نیز وضعیت باشنده‌گان ولسوالی پسابند را نگران کننده می‌داند و می‌گوید، اگر به وضعیت باشنده‌گان این ولسوالی توجۀ جدی نشود، فاجعۀ انسانی رخ خواهد داد.

در همین حال، عبدالحی خطیبی،‌ سخنگوی والی غور با تأیید مشکلات باشنده‌گان ولسوالی پسابند می‌گوید که حکومت در برابر طالبان هنوز هم از سیاست صلح‌جویانه کار می‌گیرد.

به گفتۀ سخنگوی والی غور، اگر گروه طالبان دست از آزارواذیت مردم برندارد، نیروهای امنیتی عملیاتی را به هدف سرکوب این گروه راه‌اندازی خواهند کرد.

او می‌افزاید، طالبان شب گذشته بر چند خانه حمله کردند که با دفاع نیروهای امنیتی مواجه شدند. به گفتۀ او در نتیجۀ این درگیری یک طالب زخمی شده است و طالبان یک غیرنظامی را با خود برده‌اند.

ولسوالی پسابند غور با داشتن بیش از 150 هزار تن جمعیت، در 170 کیلومتری مرکز این ولایت موقعیت دارد و نزدیک به یک سال است که توسط طالبان تحریم اقتصادی شده است.

معروف سعیدی
شنبه ۴ جوزا ۱۳۹۸

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.