X

آرشیف

عبدالله: به زودی به وضعیت بیجاشدگان غزنی، فراه و غور رسیدگی می شود

کابل (پژواک، ۲۱عقرب۹۷): رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، رسیدگی به مشکلات بیجاشدگان را یکی از اولویت های اصلی حکومت خواند و گفت که به زودی به وضعیت بیجاشدگان غزنی، فراه و غور رسیدگی می شود.
داکتر عبدالله عبدالله که امروز در نشست فوق العاده کمیته اضطرار صحبت ميکرد، افزود که بیشترین تمرکز دولت روی رسید‌گی به مشکلات بیجا شد‌گان ولسوالی ‌های مالستان و جاغوری غزنی، چهارسده و پسابند غور و خاک سفید فراه است.
او افزود که که اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا (USAID) مبلغ ۳۶ میلیون دالر کمک فوری به بیجاشد‌گان تعهد کرده است و وزارت های امور حوادث و امور مهاجرین، برای دریافت آن هماهنگی نمایند.
نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور حوادث، هنگام ارایه گزارش در این نشست گفت که سه میلیون افغانی را برای کمک به بیجاشدگان داخلی، از بودجه این اداره کمک کرده است و به زودی برای بیجاشدگان غزنی توزیع خواهد شد.
موصوف افزود که براساس هدایت رییس اجراییه کشور، مبلغ ۱۰ میلیون افغانی برای رسیده گی به مشکلات بیجا شده‌گان غزنی و سایر ولایات منظور گردید که تا به حال در اختیار این اداره قرار نگرفته است.
او گفت که ریاست امنیت ملی، برای ۸۵۰ فامیل در ولسوالی ‌های مالستان و جاغوری مواد غذایی توزیع کرده است.
وی یاد آور شد که موسسات بین ‌المللی هم تعهد ۲۱ میلیون دالر کمک به بیجا شده گان حوادث اخیر را کرده ‌اند و سازمان  UNHCR  از توزیع ۱۶ هزار پايه خیمه به بی جاشدگان تعهد کرده است و به زودی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر انکشاف دهات همچنان گفت که این وزارت در ولایات يک تعداد خیمه، کمپل، چادر و بوت در دسترس دارد و در اختیار کمیته‌های ولایتی حوادث قرار می ‌دهد.
سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت‌کننده‌گان گفت که یک تفاهمنامه با اداره اراضی امضا کرده که براساس آن، در زمین‌های دولتی ولایات کمپ مهاجرین ساخته می ‌شود.
او گفت که  یک هزار جریب زمین، برای ایجاد کمپ پشتون زرغون هرات اختصاص یافته است.
نماینده‌ سره میاشت همچنان گفت که این سازمان، برای يکهزار فامیل موادغذایی و غیرغذایی تهیه کرده و به زودی به ولسوالی‌های مالستان و جاغوری انتقال می ‌دهد.
رییس اجراییه کشور به وزارت مالیه هدایت داد که مبلغ باقی‌مانده در کود ۹۱ میان وزارت دولت در امور حوادث و وزارت زراعت تقسیم شود؛ چون رسیده‌گی به مشکلات بیجا شده‌گان اولویت دارد.
 رییس اجراییه به وزارت‌های حوادث، مهاجرین و ترانسپورت هدایت داد که انتقال و توزیع مواد غذایی، غیرغذایی و کمک ‌های نقدی را برای بیجا شدگان ولایت‌های غزنی، فراه، غور و سرپل، در اولویت قرار دهند و اقدام عملی نمایند.
 
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.