X

آرشیف

غور؛ #سربازان در ولسوالی #چهارسده با کمبود #تجهیزات و #غذا روبه‌ رو اند

شماری از اعضای شورای ولایتی غور به رادیو سرحد می‌گویند که نیروهای امنیتی ولسوالی چهارسدۀ این ولایت از چند هفته به این‌سو با کمبود تجهیزات نظامی و مواد خوراکی روبه‌رواند.

غلام‌سخی جاوید، عضو شورای ولایتی غور می‌گوید، این مشکل پس از آن به وجود آمد که افراد طالبان از 2 ماه به این‌سو حملات‌شان را به هدف تصرف این ولسوالی آغازکردند.

این عضو شورای ولایتی هشدار می‌دهد که اگر به این نیروها تجهیزات و مواد خوراکی و همچنان نیروی کمکی فرستاده نشود،‌ طالبان ولسوالی چهارسده را تصرف خواهند کرد.

به گفتۀ او طالبان برای تصرف این ولسوالی از ولایت‌های بادغیس و سرپل نیرو گردآوری کرده‌اند.

اما عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید که از چند روز به این‌سو روستای منگ ولسوالی چهارسده در محاصرۀ گروه طالبان قرار دارد و مردم این روستا با کمبود مواد خوراکی روبه‌رواند.

شاه‌آغا شتاب،‌ فرمانده پولیس غور نیز می‌گوید که نیروهای امنیتی ولسوالی چهارسده تجهیزات نظامی کافی در اختیار دارند و تنها با کمبود مواد غذایی مواجه‌اند و آنان برای رفع این چالش یک مقدار پول را به سربازان‌شان می‌فرستند تا مواد مورد نیازشان را خریداری کنند.

به گفتۀ فرمانده پولیس غور، گروه طالبان شب گذشته نیز بر این ولسوالی حمله کرده بودند که بادادن تلفات، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

ولسوالی چهارسدۀ غور در 100 کیلومتری شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت قرار دارد که راه زمینی آن به روی رفت‌وآمد مقام‌های دولتی به ویژه نیروهای امنیتی مسدود است و از 3 سال به این‌سو تمام خدمات لجستیکی نیروهای امنیتی این ولسوالی از طریق چرخبال‌های ارتش انجام می‌شود.
گزارش: معروف سعیدی
شنبه ۱۲ عقرب ۱۳۹۷

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.