X

آرشیف

هشت عراده آمبولانس و ۳۵ عراده موترسایکل به ریاست صحت عامه غور مساعدت شد.

این کمک ها امروز طی محفل به حضور داشت مقامات اداره محلی و مسولان مراکز درمانی این ولایت از سوی موسسه C.H.A یا هماهنگ کننده کمک های انسانی به ریاست صحت عامه غور تسلیم داده شد.
 
محمدنادرحفیظی، رئیس این موسسه میگوید، پس از گرفتن مسئولیت عرضه خدمات صحی، آنها سی هشت کلینک را در ولسوالی های این ولایت باسازی و امروز نیز هشت عراده آمبلانس را جهت انتقال مریض هاو 35 عراده موترسایکل را برای واکسیناتور ها که درمناطق دور دست کار میکنند توزیع کرده اند.
 
آقای حفیظی می گوید از میان هشت آمبولانس چهار عراده آن صفر کیلومتر و چهار عراده آن دوباره ترمیم شده وبه مراکز درمانی این ولایت برای انتقال بیماران توزیع گردیده است.
 
آقای حفیظی میگوید با توزیع این وسایط عمده ترین مشکل مراکز درمانی که انتقال مریض ها میباشد رفع خواهد شد.
 
از سوی هم داکترجمعه گل یعغوبی، رئیس صحت عامه غور میگوید، مشکلات فراوان ازجمله کمبود داکتر مسلکی در بخش صحت هنوز هم در ولایت کوهستانی غور وجود دارد.
 
آقای یعغوبی که از فعالیت های بخش صحت درمناطق نا امن صحبت میکند هم چنان توزیع وسایط نقلیه جدید را یک اقدام نیک میپندارد.
 
وی مگوید که قبل ازاین بسیاری از بیمارداران از نبود آمبلانس شکایت داشتند واین وسایط مشکل آنهارا رفع خواهد کرد.
 
درهمین حال  غلام ناصر خاضع، والی غور که در محفل توزیع این وسایط حضور داشت از مسئولین خواست تا از این وسایط مراقبت جدی نمایند.
 
گفتنی است که غور یکی از ولایات کوهستانی میباشد که درساخت شاه راها وراهای فرعی آن کمترتوجه صورت گرفته وهمواره باشنده های آن از نا رسیدن به موقع در مراکز درمانی شکایت دارند.
 
باشنده های این ولایت بارها مدعی شده اند که بدلیل عدم دسترسی به وسایط نقلیه، مریض های شانرا درخانه ویا هم درمسیر راه ازدست داده اند وبیشتراین قربانیان مادران بودند که درهنگام زایمان جان داده اند.
پنجشنه ۲۸ سرطان ۱۳۹۷
 
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.