X

آرشیف

خاضع: رییس جمهور وعده تامین امنیت و پروژه های انکشافی را برای غور از سرگرفت

غلام ناصر خاضع، والی غور، می گوید که رییس جمهور محمد اشرف غنی وعده تامین امنیت و برداشتن موانع از شاهراه غور- هرات، ارتقاع منطقه مرغاب به ولسوالی، ازدیاد نیروهای امنیتی، سرعت بخشیدن کار برق آفتابی و بند برق پوزه لیچ و حل مشکل ترانسپورت هوایی را به وی وعده داد است.
آقای خاضع که در کنفرانس مطبوعاتی در فیروزکوه، مرکز ولایت غور صحبت میکرد، گفت:" در دیدار ۲۵ دقیقه ی که با رییس جمهور داشتم تمامی مشکلات امنیتی، خواست های جنبش راه و روشنی "برق و سرک"، مشکلات ترانسپورت هوایی و زمینی، خشکسالی و اختلافات قومی را با وی در میان گذاشتم".
به گفته والی غور، رییس جمهور برخی از موضوعات امنیتی و انکشافی را به مراجع زیربط بخاطر پیگیری محول نمود و همچنان مواردی را نیز یاداشت کرد تا در جلسات شورای امنیت و ارگانهای محلی روی آن بحث و‌گفتگو صورت گیرد.
آقای خاضع گفت، رییس جمهور موضوع ارتقاع منطقه مرغاب به ولسوالی، که برخی کارهایش پیش رفته، به رییس ارگانهای محل محول نمود و از وی خواست تا این روند را سرعت بخشد.
به گفته والی غور، مشکلات تراسپورت هوایی را نیز با رییس جمهور درمیان گذاشته و قرار است طیاره نظامی هر هفته تا زمان رفع مشکل، بگونه موقت پروازهایش را از کابل به غور و هرات و عکس آن آغاز نماید.
آقای خاضع دراین سفر با اشرف غنی رییس جمهور کشور، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، داکتر محمد ابراهیم‌شینواری وزیر معارف و دیگر مقامات بلند پایه حکومت دیدار و گفتگو کرده است.
آقای خاضع با آنکه امیدواری های زیادی از سفر خود و دیدار با رهبری حکومت وحدت ملی دارد، اما گذشت زمان روشن خواهد کرد که رهبران حکومت به وعده هایشان عمل خواهند کرد یا خیر.
قبل از این نیز، رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت، به غور سفر نموده بودند و وعده های فراتر از این را، با قید زمان، به مردم غور داده بودند، اما با گذشت میعاد تعین شده، این وعده ها نه تنها که عملی نشد بل، صدمه محکمی بر وعده های دست سوم و پیام گونه ی رهبران توسط والی غور، زد.
 
شنبه ۴ حمل ۱۳۹۷ برابر است با ۲۴ مارچ ۲۰۱۸
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.