X

آرشیف

علماء دین: حملات تروریستی خلاف ارزشهای دین است

ده ها تن از علمای دین در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، انجام هرگونه حملات تروریستی را حرام و خلاف شرعیت عنوان نمودند.
این علما در طی نشستی جنگ گروهای مخالف دولت، بویژه طالبان را در برابر مردم و حکومت خلاف ارزشهای اسلامی خوانده و از مردم خواستند تا در برابر گروه های مخالف دولت قد علم نموده و از حکومت و مردم پشتبانی نمایند.
الحاج محمد شاه مجیدی از تمامی علمای دین، چهره های جهادی، بزرگان قومی و مردم عام خواست تا با اتحاد هم به خواست های دشمنان مردم و دولت جواب رد داده و در برابر شان ایستادگی نمایند.
وی گفت:" امروزه شناخت دوست و دشمن یکی از مهمترین رسالت های ماست و باید در برابر مردم و ملت خویش جواب گو باشیم و برای آنان واضح سازیم که کیها دوست و کیها دشمن شما و نظام استند".
عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود، وی  بسته نمودن در وازه های مکاتب را بروی اطفال، انتحار در مساجد و اماکن مقدس، تخریب تا سیسات عام المنفعه که توسط گروه های مخالف دولت، بویژه طالبان، صورت می گیرد، تقبیح نموده و آن را خلاف موازین اسلامی عنوان نمود.
در اخیر این نشست، علمای دین، متنفذین و سران اقوام قطعه نامه را با این ماده ها صادر نمودند:

  1.  انجام حملات تروریستی، انفجار، تخریب مساجد و تاسیسات عامه، کشتن افراد بی گناه مخالف ارزش های اسلامی بوده چنین حرکات را حرام میدانیم.
  2. ما علمای کرام، مجاهدین وسران اقوام از مخالفین دولت می خواهیم که مطابق دستاتیر اسلامی دست از جنگ و خشونت کشیده به پروسه صلح که خواست همه مردم است، به پیوندند.
  3. ترور اشخاص مطرح را نگران کننده خوانده از تمام مردم خود می خواهیم بیدار و حساس باشند.

قابل ذکر است که شماری از شهروندان کشور همواره از علمای دین بنابر روشن نساختن موقف شان در برابر حملات تروریستی، انتحار و انفجار سخت انتقاد میکردند.
 
یکشنبه ۱۵ عقرب ۱۳۹۶ برابر است با ۶ نوامبر ۲۰۱۷
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور



X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.