X

آرشیف

احتمال آغاز دوباره ی درگیری در ولسوالی شهرک ولایت غور

درگیری مسلحانه میان حاجی غفور و فراه الدین (فرزند ق سلیمان) که از صبح روز چهار شنبه در مناطق غوک ولسوالی شهرک آغاز شد، تا شام همین روز ادامه داشت و گفته میشود که طرف های درگیر آمادگی برای آغاز دوباره درگیری را دارند.
شراف الدین باشنده ولسوالی شهرک می گوید که در این درگیری به کسی آسیب نرسیده و طرف های درگیر به حمایت ملا مصطفی و ملا برهان برای دومین بار آمادگی جنگ دارند.
منبع می گوید که افراد ملا مصطفی از مناطق جام، استوه و شویج به حمایت حاجی غفور و افراد وابسته به ملا برهان و مخالفین ملا مصطفی از مناطق تنگی ازو و کاریز شوگان به حمایت فراه الدین شتافتند.
گفته میشود که قوماندان سلیمان (پدر فراه الدین) چندی قبل از سوی افراد وابسته به حاجی غفور در ولسوالی شهرک کشته شد و اکنون طرفداران وی بخاطر انتقام این قوماندان با حاجی غفور درگیر استند.
قبل از این نیز بنابر اختلافات قومی و منطقوی درگیری ها میان این افراد به وقوع پیوسته بود که با کشته و زخمی شدن ده ها تن و بیجا شدن شماری از خانواده ها انجامید و سر انجام با پا درمیانی بزرگان غور به رهبری جنرال محی الدین غوری میان آنان آتش بس اعلام شد.
 
چهارشنبه ۱۷ قوس ۱۳۹۵ برابر است با ۷ دسامبر ۲۰۱۶
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.