X

آرشیف

قوماندان عبدالله خان در یک کمین طالبان در پسابند کشته شد

 
قوماندان عبدالله خان در یک کمین طالبان در پسابند کشته شد
عبدالله خان قوماندان امنیه ولسوالی پسابند ولایت غور در یک کمین طالبان کشته شد. 
محمد زمان عظیمی آمر امنیت قوماندانی امنیه غور با تایید این خبر گفت، شب گذشته درگیری که میان نیروهای امنیتی و طالبان در آن ولسوالی به وقوع پیوست 3 طالب کشته شد و 3 تن دیگر آنان زخم برداشت.
آقای عظیمی می گوید، قوماندان عبدالله در جریان درگیری طی کمین طالبان کشته شد.
قوماندان عبدالله یکی از افسران دلیر نیروهای امنیتی بود که قبل از این در نبرد ولسوالی چهارسده ضربات کوبنده بر طالبان وارد کرده بود.
بیوگرافی شهید فرمانده عبدالله خان
فرمانده عبدالله خان فرزند ارباب غلام علی از قوم تیمنی در سال 1345 خورشیدی در قریه‌ی سنگ قشقه‌ی علیای ولسوالی دولتیار دیده به جهان گشود. او مکتب ابتداییه و متوسطه را در مکاتب تحت دولتیار و لکه مزار به پایان رسانیده و سپس از لیسه ی سلطان علاوالدین غوری در مرکز ولایت غور فارغ التحصیل شد.
عبدالله خان بعد از فراغت از لیسه شامل آموزش های نظامی شده و وارد صفوف پولیس ملی غور شد. او بیشتر از 25 سال در راه خدمت به وطن و مردم خویش در بخش های مختلف پولیس وظیفه اجرا نموده و مدت هفت سال به حیث قوماندان امنیه ولسوالی های چارسده و پسابند خدمت کرده است. او طی این مدت به حیث یک فرمانده ی شجاع وقهرمان رشادت ها و دلیری های بسیاری از خود نشان داده و با سرافرازی و عزت از مردم و میهن خویش دفاع کرده است.
فرمانده عبدالله خان سرانجام ساعت 12 شب 30 ثور در حالی که پیشاپیش سربازانش در ولسوالی پسابند در خط مقدم جبهه روان بود، در یک کمین ناجوانمردانه ی دشمنان مردم به شهادت رسید و به کاروان بزرگ شهدای افغانستان پیوست.
از عبدالله خان پنج فرزندِ پسر و یک دختر باقی مانده است.

روحش شاد و یادش گرامی باد.
بیوگرافی: سید احمد ساحر
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.