X

آرشیف

۶۷ پروژه همبستگی ملی در غور به بهره برداری رسید

سه شنبه ۲ سرطان ۱۳۹۴ برابر است با ۲۳ جون ۲۰۱۵
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 
 
 مسوولان ریاست احیاء و انکشاف دهات ولایت غور می گویند که ۶۷ پروژه مختلف النوع را به هزینه بالغ بر ۷۴ ملیون افغانی از بودجه برنامه همبستگی ملی در ۴ ولسوالی آن ولایت تطبیق و به بهره برداری سپرده اند.
انجینر تاج محمد زلال رئیس احیاء و انکشاف دهات ولایت غور  گفت، این پروژه ها در ولسوالی های دولتیار، دولینه، ساغر، تولک و چهارسده به بهره برداری رسیده که حدود ۷۹۵۳ خانواده از ان بهره مند گردیده اند.
این پروژه ها شامل اعمار دیوار محافظوی، کانال های ابیاری، دیواراستنادی، ذخایر آب آشامیدنی و آب زراعتی، بندهای آبگردان، مبرز ها، برق های کوچک آبی، مراکز اجتماعی، احداث و جغل اندازی سرک، تمدید شبکه های آب آشامیدنی و حفاری چاه های  آب آشامیدنی صحی نیمه عمیق مي‌باشند.
محمد عثمان باشنده قریه دهن کشتان ولسوالی ساغر که پروژه شبکه آب رسانی آب آشامیدنی به تازگی در قریه شان فعال شده، گفت، قبل از این از آب چاهای سرباز و جوی استفاده میکردیم و این کار باعث میشد تا ضمن امراض اسهال در اطفال، باشندگان این قریه دچار امراض گوناگون شوند؛ اما بعد از مدت که از آب شبکه استفاده میکنیم امراض کاهش یافته است.
گلزمان نائب مسئول برنامه همبستگی ملی درولایت غور می گوید که این برنامه از شروع فعالیت هایش تابه حال در این ولایت مبلغ (2,267,732,824) افغانی را درتطبیق (۳۰۵۰) پروژه های عام المنفعه که شامل سکتورهای ترانسپورت، آبرسانی، برق، معیشت وتوسعه روستاها میباشد، بمصرف رسانیده است و ده ها پروژه دیگر در این ولایت نیز تحت کار میباشد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.