X

آرشیف

مطرح شدن بند آب بالای دریای هریرود در شورای وزیران

مطرح شدن بند آب بالای دریای هریرود در شورای وزیران

دوشنبه 26 اسد 1388 برابر با 17 اگست 2009

طبق گزارشهای خبری آژانس باختر شورای وزیران  دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز دوشنبه در جمله سائر اولویت های کشور از بستن بند آب بالای دریای هریرود را نیز نام برد.به دنبال احتجاج مردم غور حین ورود عبدالکریم خلیلی در میدان هوای چغچران این اولین باریست که شورای وزیران طور مشخص یکی از مشکلات مردم غور را در شورا مطرح نموده است.این در حالیست که چند ماه قبل عبدالکریم خلیلی بعد از باز گشت از سفر غور اعتراف نمود که در قسمت باز سازی به ولایت غور هیچ توجه نشده است وی در گزارشات گذشته خود نیز خواستهای مردم غور را مطرح نمود که هیچ اثر عملی نداشت.

 

خبرعاجل

اعلامیه کمیته ولایتی جوانان در آستانه ورود عبدالکریم خلیلی به چغچران مرکز ولایت غور

شنبه 24 اسد 1388 برابر با 15 اگست 2009

کمیته ولایتی جوانان غور حین ورود عبدالکریم خلیلی معاون رئیس جمهور به تعداد هزار برگه  را در بین مردم پخش نمودند که حاوی مطالب ذیل بود.

شهر وندان گرای وسر بلند غور سلام.دیگر فریب دروغگویان را نخورید!

هفت سال از عمر حکومت شاغلی کرزی میگذرد کدام یک از وعده هایش عملی شده.؟ در بخش باز سازی چند متر سرک پخته دارید؟ چند پل وپلچک بخاطر منافع عامه ساخته شده ؟کدام پروژه برق خصوصا وعده حامد کرزی بخاطر بستن بند مرغاب وپوزه لچ عملی شده؟ در بخش صحی ولایت خودرا با یکی از ولایات ضعیف ودرجه سه مقایسه کنید! تعمیر های مکاتب نسبت به ولایات دیگر یک فیصد قابل مقایسه نیست، بچه ها  ودختر ها زیر آفتاب سوزان درس میخوانند به معلمین سائر ولایات نمره زمین وخانه توزیع میشود مگر مردم غور از افغانستان نیستند؟دیگر بخاطر ادامه بی عدالتی، تبعیض، فساد اداری، قاچاق وتفنگسالاری، جهل وبیسوادی محرومیت سیاسی وحاشیه نشینی رأئی ندهید. به این وضع اسفبار نقطۀ پایان بگذارید.

 . دفترولايتي ارگان ملي جوانان غور!

 

کريم خليلى نتوانست در اجتماعى که به حمايت کرزى تدوير يافت شرکت نمايد 

آژانس خبرى پژواک

شنبه 24 اسد 1388 برابر با 15 اگست 2009

قرار بود که محمد کريم خليلى معاون دوم رياست جمهورى در اجتماع حمايت از حامد کرزى  در ولايت غور شرکت نمايد؛ اما به علت اخلال برخى از مردم، شرکت کرده نتوانست و ميدان هوايى غور را ترک نمود. فضل حق نجات رئيس اجرائيه ولايت غور به آژانس خبرى پژواک گفت که هزاران تن در اين  تجمع شرکت داشته و حمايت شانرا از حامد کرزى اعلام داشتند. او افزود که رئيس دفتر کريم خليلى و شمارى از موسفيدان سخنرانى نمودند؛ اما برخى از جوانان مى خواستند، اخلالگرى نمايند.از همين جهت کريم خليلى که در ميدان هوايى غور منتظر بود و ميخواست در اجتماع سخنرانى نمايد؛از اين کار منصرف شد. موصوف اظهار داشت که شمارى از جوانان تصاوير داکتر عبدالله کانديد ديگر رياست جمهورى را بلند کرده و مردم را به حمايت از وى تحريک ميکردند؛اما تلاش آنها بى نتيجه ماند. نجات ميگويد که علل ديگر عدم حضوريابى و سخنرانى خليلى ، بعضى مشکلات امنيتى ومشورۀ مسوولين محلى غور بود که آنها نخواستند خليلى داخل اجتماع شود  و به اثر بى نظمى و سر و صداى احتمالى ؛ محفل بر هم بخورد. رئيس اجرائيۀ ولايت غور تذکر داد که مسوولين محلى  بعد از ختم اجتماع، با معاون دوم رياست جمهورى در ترمينل ميدان هوايى غور ديدار نموده و ايشان ميدان هوايى را به قصد کابل ترک کردند .

همچنان علی  رحمتى رئيس دفتر كريم خليلى در غور گفت که خليلى  بنابر مشکلاتى که ايجاد شد ؛ به اجتماع حاضر شده نتوانست، اما مشکلات را مشخص نساخت. رحمتى در سخنرانى خود  حكومت کرزى را يک حکومت ملى خوانده گفت: (( ما در آينده بزرگترين پروژه هاى بازسازى را  در غورخواهيم داشت  .))  وى از مردم خواست تا در اتنخابات به حامد كرزى راى بدهند  . موصوف  علاوه کرد که  كرزى ٦سال پيش در همينجا حضور داشت و به مردم اعمار سرک مر كزى، بند برق پوزليچ، اعمار كلينيكها و مكاتب را وعده نمود؛ اما تا حال اين وعده ها عملى نشده و اميد است که در آينده عملى شوند.

 كمال الدين مودودى رئيس ستاد انتخاباتى حامد كرزى درغور نيز سخنرانى نمود و كرزى را  مناسب ترين شخص براى مقام رياست جمهورى دانست.  اما برخى شرکت کننده ها شکايت داشتند که در بخش بازسازى غور توجه صورت نگرفته است. محمد نصير ٣٠ساله باشنده  چغچران( مرکز غور) به آ‍ژنس خبرى پژواک گفت (( من ٦ سال قبل در همين ميدان ورزشى به خاطر آمدن حامد كرزى آمده بودم .وى در سخنرانى خود وعده داده بود که در سالهاى بعدى ازطريق  سرک قير به غور مى آيد،؛ اما تا حال يک کيلو متر سرک هم قير نيست! ))نامبرده افزود که فقر ، بيکارى و مشکلات امنيتى رو به افزايش است؛ ميخواهند که در آينده اين مشکلات حل شده و تغير کُلى به ميان آيد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.