X

آرشیف

رحمتی: ۱۶۱تن طالب در نبردهای چهارسده و پسابند غور کشته زخمی شدند

شنبه ۲۶ ثور ۱۳۹۴ برابر است با ۱۶ می ۲۰۱۵
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

سید انور رحمتی سرپرست ولایت غور می گوید که در جریان هفته گذشته ۱۶۱ تن طالب در ولسوالی های چهارسده و پسابند آن ولایت کشته و زخمی شدند و طالبان مسلح در این دو ولسوالی از سوی نیروهای امنیتی تعقیب میشوند. آقای رحمتی با جمع از قوماندانان نیروهای افغان در فیروزکوه، مرکز ولایت غور، طی کنفرانس خبری اعلام نمود که در چریان هفته گذشته در چهارسده ۱۰۱ طالب کشته و ۳۰ زخمی شدند و همچنان ۵۱ عراده موترسایکل به دست نیروهای امنیتی افتاده است.
سرپرست غور گفت، در گیری پسابند که از دو روز به این سو آغاز شده ۲۰ طالب کشته و ۱۰ نفر دیگر زخم برداشته است. در این کنفرانس تلفات نیروهای افغان نیز گزارش شد که در ولسوالی پسابند 4 تن و در چهارسده 8 تن بشمول یک غیر نظامی کشته شدند و همچنان در ولسوالی چهارسده ۱۱ تن و در پسابند ۲ تن از نیروهای امنیتی افغان جراحت برداشتند.
سید انور رحمتی سرپرست غور گفت، نقش قوای هوایی و کماندو در نبر با طالبان در ولسوالی چهارسده بی سابقه بوده و در حال حاضر نیروهای افغان طالبان را در شمال آن ولسوالی تعقیب مینمایند. وی گفت، در حال حاضر (ساعت 9:30 قبل از ظهر) درگیری در مناطق دور دست پسابند با طالبان ادامه دارد که نیروهای افغان در حال پیشرفت در آن ولسوالی اند.
آقای رحمتی از حمایت دولت مرکزی در نبرد با طالبان اظهار قدردانی کرد و گفت، حمایت دولت مرکزی از اداره محلی و مردم غور بی سابقه بود.
گفته میشود که جنگ پسابند از سوى مولوى عبدالخالق والى نامنهاد طالبان در غور که باشندۀ ولسوالى باغران ولايت هلمند است، رهبرى میشود و همچنان جنگ چهارسده از سوى ملا احمد شاه آمر زون غور، فارياب و سرپُل سازماندهى شده بود.

رحمتی: ۱۶۱تن طالب در نبردهای چهارسده و پسابند غور کشته زخمی شدند
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.