آرشیف

2014-12-20

بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

جلسه هفته وار بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب دایر گردید

 
 
در این جلسه که نویسنده ای توانا و استاد قلم آقای قاضی مستمند غوری نیز حضور داشت ، در آغاز الحاج سید محمد رفیق نادم رئیس بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب صحبت نموده و پیرامون آثار ادبی و نوشته های قلم بدستان غوری بحث مفصلی صورت گرفت ، یکی از محصلین عزیز غوری پایان نامه تحصیلی اش را پیرامون سوانح و شخصیت ادبی ، هنری و تاریخی استاد مستمند غوری تحریر نموده که واقعأ طرف تأئید استادان دانشگاه هرات قرار گرفته است ( در صورت امکان آنرا به سایت خواهم فرستاد) . و رهبری بنیاد فرهنگی جهانداران غوری این اثر را به استاد مستمند تبریک گفتند.
بحث بعدی چاپ کتاب شعری مرحوم احمد صدیق «حیا» که حامل خلص سوانح مرحومی به قلم خودش ، تقریظ شعری از شاعر زیبا کلام غوری « آقای الحاج عبدالشکور دهزاد» و تقریط دیپلوم انجینیر عبدالرحمن غوری بنیان گذار بنیاد جهانداران غوری است که با قطع و صحافت زیبایی به چاپ رسیده ، به بحث گذاشته شد.

 جلسه هفته وار بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب دایر گردید
 
جلسه هفته وار بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب دایر گردید

این کتاب ویژگی های خاص وطندوستی آقای "حیا " را تمثیل می نماید و اشعار آبدار آن قریحه هر خواننده را به سویش می کشاند گرچه این اشعار مکمل به نظر نمی رسد ، اما کافیست بلاغت و پختگی آن به مثابه مشت نمونه ای خروار.
اهتمام و جمع آوری این کتاب زیبا را محترم الحاج عبدالشکور دهزاد بدوش داشته و اصلاحات و تصرفات ظریفانه ای را در آن بوجود آورده است که از سلاست وروانی نغز و شیوایی برخوردارگردیده است.
در جلسه گفته شد که بسا شاعران ، نویسنده ها و دانشمندان غوری و غوری تبار اند که نظر به ضعف اقتصاد موفق نشدند آثار پر بهای شانر به زیور چاپ آراسته سازند.
در اخیر یک یک جلد از کتاب (حیا ) را محترم الله یار معاون بنیاد به حاضرین جلسه توزیع نمود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و جلسه رهبری بنیاد به دعای موفقیت های این بنیاد حوالی ساعت یک بعد از ظهر به افق هرات خاتمه یافت.
 

جلسه هفته وار بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب دایر گردیدجلسه هفته وار بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب دایر گردید