آرشیف

2014-12-20

بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

جلسه نوبتی رهبری بنیاد جهانداران غوری

 

جلسه نوبتی رهبری بنیاد جهانداران غوری

امروز پنجشنبه 4جوزای 1391 برابر با 24 می 2012 در حالی جلسه رهبری بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب دایر شد که رئیس بنیاد جهاندارا غوری ولایت بادغیس ، نمایندگان قوم ملک زایی ولسوالی های گلران ، زنده جان و تعدادی از اقوام غوری مقیم هرات حضور بهم رسانیده بودند.
در ابتدا محترم الحاج سید محمد رفیق ( نادم ) رئیس بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب طی صحبت مبسوطی از فعالیت های یک هفته قبل این بنیاد معلومات ارائه نموده و گفت : هدف ما اتحاد اقوام ساکن کشور در جهت ترقی و پیشرفت وطن بوده ، هر کدام مسئولیت داریم تا با تشکل نهاد ها ، انجمن ها و بنیاد های مردمی پدیده شوم تبعیض و تبعیض گرایی را از این سرزمین برانداخته و با مشت واحد برای اعتلای کشور مان مساعی به خرج دهیم.

 

جلسه نوبتی رهبری بنیاد جهانداران غوری

یکی دیگر از مدرسین غوری که در یکی از مدرسه های علوم دینی هرات مشغول تدریس اولاد این مردم است گفت : یگانه چیزیکه سبب کامیابی و رشد انسان میگردد همانا زحمتکشی و پشت کار است که صادقانه و با یک تعهد عقیدتی انجام شود. ما نه تنها بر افغانیت و غوری تباری مان افتخار می کنیم ، بلکه در اسلامیت مان مبالات داریم که نیاکان ما همانگونه در فتوحات شا ن فقط به اسلام و تحقق شعایر اسلامی مبادرت می ورزیدند.
متعاقبأ مولوی نظام الدین نعمانی رئیس حج و اوقاف بادغس و رئیس بنیاد فرهنگی جهانداران غوری آن ولایت گفت : الحمد الله کار های فرهنگی ما به روال عالی جریان داشته کتله ای بزرگی از مردم بادغیس در جهت رشد و اعتلای این بنیاد حمایت شانرا از موجودیت این بنیاد اعلام داشته و همگام با ما کار های شایسته ای را انجام می دهند.
در اخیر مسئول بخش فرهنگی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری زون غرب مصاحبه ای با محترم مولوی نعمانی اجرا نمود که در ذیل به نشر می رسد :
محترم مولوی نظام الدین ( نعمانی) فرزند محترم نصرالدین درسال 1343 در قریه گرمابک – کیلگوی ولسوالی تیوره ولایت غور چشم به دنیا گشوده و مکتب ابتدایی را در ولسوالی قادس ولایت بادغیس به درجه عالی پایان بخشیده است ، ایشان از سال 1358 الی 1371 تحصیلات عالی خود را در رشته علوم دینی در ایران و پاکستان به حد لیسانس رسانیده و اکنون به حیث رئیس حج و اوقاف ولایت بادغیس ایفای وظیفه میدارد.

جلسه نوبتی رهبری بنیاد جهانداران غوری

آقای نعمانی طبیعت نیکویی شعری داشته بدیهه سرای بلند مرتبه ای است که تا حال ده اثر شعری داشته تنها سلاطین نامه اش به همکاری بنیاد فرهنگی جهانداران غوری به زیور چاپ آراسته شده و متباقی به صورت قلمی بوده و نسبت نبود اقتصاد کافی به زیر چاپ نرفته است.

جلسه نوبتی رهبری بنیاد جهانداران غوری

جلسه نوبتی رهبری بنیاد جهانداران غوری

«مسوده ای کلیات انوارالحرمینالشریفین و جغرافیای زبانهای فارسی در ی آثار ی که تا حال چاپ نشده است»
آقای نعمانی تاریخ طبقات ناصری را به صورت نظم در آورده که همردیف شهنامه پا به عرصه رزمی نهاده است ، این عالم دینی از ولایت باستانی غور بوده و اشتباهات تاریخی بعضی از شاعران را به صورت ملیحانه به نقد گرفته و سؤ ظن های را که بعضی از تاریخ نویسان در قسمت سلاطین غوری داشته بسیار ماهرانه با اشعار دلنشینش رد نموده است .
جلسه رهبری بنیاد فرهنگی جهانداران غوری زون غرب با طرح پلان هفته آینده و دعای سعادت مردم افغانستان خاتمه یافت .