آرشیف

2014-12-21

بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

اطلاعیه و فراخوان دفترمرکزی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

انجینر عبدالرحمن غوری

انجینر عبدالرحمن غوری

 

 

 

شهرکابل 13 حوت 1391

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان عزیز و همدیاران گرامی!

اسلام علیکم و رحمت الله

با خورسندی و شادمانی مژده میدهیم که، آقایان هریک: 
1 – عبدالقاسم عبدالجبارشاگرد لیسۀ سلطان علاء الدین حسین غوری از ولایت غور
2 – ذبیح الله شکورزاد شاگرد لیسۀ سلطان علاء الدین حسین غوری از ولایت غور

دوتن از افتخار آفرینان و فرزندان جهانداران نامی غور اند، که در امتحان کانکور سال 1391 برای سال 1392 هردو با اخذ بلند ترین نمره ( 333 ) در فاکولته های دلخواه شان با الترتیب ( فاکولته اقتصاد هرات و پوهنحُی طب معالجوی هرات ) کامیاب شده اند. 
دفتر مرکزی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری ( واقع در سه راهی علاء الدین مقابل ریاست امنیت ملی)، ضمن ابراز تبریک و اظهار تحسین به این دو جوان نام آور غوری، این سرافرازی و سربلندی را به همه جوانان افغانستان اعم از دختر و پسر و نیز به همه غوری تبارهای دلاور و فرزندان و لایت غور صمیمانه تهنیت عرض می دارد. امید وارهستیم غور نامدار و تاریخی با این گشایش نوین بخت بسته و فرومانده در گذشته اش را بگشاید و جوانان ما در زمینه های درس و دانش اندوزی راه ورسم نوینی برپادارند. 
دفترمرکزی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری در پایتخت ( کابل )، به عنوان برگ سبز هدیۀ درویش؛ یک یک دستگاه کامپیوتر لپ تاپ و هدایای نقد را با کمال اخلاص و احترام به این دو جوان نام آور غوری تقدیم میدارد. امید واراست هدیه ی اندک بنیاد جهانداران غوری، شور و شیدائی بهتری در همه جوانان غوری تبار و غور وطندار بوجود آورد و میراث بزرگان نام دار این سرزمین ( غوریهای بزرگ و جهاندار ) را پاسداری کنند. 
از همه وکلا و سناتوران، روشنفکران و محصلان، استادان و بزرگان غور و غوری تبار درکابل دعوت مینمائیم که، در نشست پیش از ظهر ( ساعت 9:30 ) روز پنج شنبه 17 ماه حوت 1391 در دفتر مرکزی بنیاد جهانداران غوری ( واقع در سه راهی علاء الدین، مقابل ریاست امنیت ملی ) اشتراک فرمایند و با مشورت های درست خویش دفتر مرکزی بنیاد را همراهی و همنوائی نمایند.

با تجدید احترام
انجینر عبدالرحمن غوری
رئیس دفتر مرکزی بنیاد جهانداران غوری

 

درخواستی دفتر مرکزی بنیاد جهانداران غوری

13 حوت 1391 کابل
بسم الله الرحمن الرحیم
دوتن از فرزندان نام آور و شایسته ی غور به نامهای : 
عبدالقاسم فرزند عبدالجبار و ذبیح الله شکور داد، شاگرد ان لیسۀ سلطان علاء الدین غوری ولایت غور، که هردو با اخذ 333 نمره بالاترین نمره را در امتحان کانکور امسال بدست آورده اند، به پوهنحی های اقتصاد و طب معالجوی پوهنتون هرات کامیاب شده اند. 
جامعه ی محصلان و جوانان غوری تباردرسراسرافغانستان این افتخاررا برای همه مردم باهم برادر افغانستان تبریک میگویند. پیداست که غور بار محرومیت و بی توجهی را بسیار کشیده است، اما این بار از مسئولان حکومتی انتظار دارد که، برای ترغیب همه محصلان و متعلمین سراسر افغانستان؛ بویژه محصلان جامعه غور، دست به اقداناتی بزنند، که مایۀ دلگرمی و شادمانی مردم ما بشود. 
به همین بهانه از مسئولان دولتی، ذیلا درخواست مینمائیم که: 
نخست از وزارت محترم معارف درخواست داریم ، با توجه به محرومیت و نا گشودگی وضعیت در غور، همه مراکز آموزشی و منجمله؛ لیسۀ سلطان علاء الدین حسین غوری را برای این تلاش و تکاپو و افتخار و آبرو، که دوتن از بهترین جوانان وطن را پرورده است، با بذل و عنایت ویژه ( ساختمان مناسب و مجهزیک لیسه به معنای واقعی آنرا برای لیسه ی سلطان علاء الدین غوری ) برای سال 1392 در دستور کار آن وزارت قرار بدهند. 
ثانیاً از وزارت محترم تحصیلات عالی احتراماً درخواست میشودکه، برای شماری از محصلان غوری در سال پیشرو، امکان بورسیۀ تخصیلی را درکشورهای آباد و پیشرفته خارجی مهیا سازند. غور در سالهای بخت و اقبال ( دهسال گذشته ) هیچگونه امتیاز و امکاناتی را که برای آموزش و تحصیل فراهم باشد، در یافت نکرده است و همچنان در اعماق محرومیت و کم بینی حکومت قرار داشته است. برای اینکه مردم و جوانان غور نیز احساس محرومیت نکنند و تحقیر نشده باشند، باید سهم بورسیه امسال برای غور چشمگیر باشد. همچنان بسیار سزاوار و به هنگام است که، وزارت محترم تحصیلات عالی با بخشایش مناسبی هدیۀ (یک یک عراده موتر تیزرفتار و یا پول معادل آنرا ) برای این دوجوان افتخار آور این وزارت و کل کشور؛ محصلان و دانش آموزان سراسر افغانستان را ترغیب نمایند.
ثالثاً از مقام محترم ریاست جمهوری و شخص جلالتمآب محترم رئیس جمهور دولت اسلامی افغانستان نیز شجاعانه درخواست داریم که، دراین فرصت این دو دلاور جوان غوری را که برای افغانستان افتخار آفریده اند و برای غور بازمانده در گذشته و محروم نام و نشانی داده اند، امر فوق العاده توذیع یک یک باب آپارتمان دولتی درکابل را، به وزارت محترم شهرسازی و خانه ساری اعطأ خواهند فرمود.

ومن الله توفیق
با تجدید احترام
انجیتر عبدالرحمن غوری
رئیس دفتر مرکزی بنیاد جهانداران غوری