آرشیف

2014-12-20

بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

اشتراک فعال در جشن نوروزی

امروز اول حمل 1392 برابر است با 21مارچ2013 جشن نوروزی در قریه جبرئیل ولسوالی انجیل هرات با شکوهی خاصی برگزارگردید، در این جشن ده ها هزار نفر اعم از زنان ، مردان، جوانان، نوجوانان،مقامات حزبی ودولتی، نهاد های جامعه مدنی نمایندگان مردم در پارلمان ، رئیس و اعضای شورای ولایتی هرات شرکت نموده بودند.
این گردهمآیی باقرائت کلام الله مجید و پخش سرود ملی کشور آغاز و آنگاه نونهالان قریه جبرئیل سرود بهاری را زمزمه نموده و برای ملت افغانستان یک سال با برکت، اتحاد و همبستگی و یک سال امنیت آرزوکردند، متعاقبأ نمایندگان احزاب سیاسی، اتحادیه ها نمایندگان جامعه مدنی، مدارس علوم دینی ، نمایندگان مردم در پارلمان و رئیس شورای ولایتی هرات هریک پیام های تبریکیه شانرا به مناسبت حلول سال 1392 قرائت نموده، از دولت و مسئولین خواستند تا در قسمت کار های زیر بنایی در کشور خصوصأ در هرات باستان بیشتر از پیش تدابیر لازم را رویدست گیرد.

اشتراک فعال در جشن نوروزی: بخش فرهنگی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

از جانب بنیاد فرهنگی جهانداران غوری حوزه غرب در حالیکه اکثریت اعضای رهبری بنیادفرهنگی جهانداران غوری این حوزه شرکت ورزیده بودند محترم الحاج سید محمد رفیق نادم نیز پیام شاد باش را به همین مناسبت قرائت نموده که در قسمت آن آمده است: سال پار با تمام چالش هایش پشت سر گذاشته شدو با وصف کمک های بی حد و حصر کشور های خارج و نهاد های بین المللی هنور 70% مردم فقیر و تهیدست افغانستان زیر خط فقر قرار دارند، مبارزه ی که ضد تروریزم به آغاز گرفته شده بود نتوانیست این پدیده شوم را از سر مردم افغانستان دور سازد، موج اختطاف هاو گراف خود سری ها هرروزسیر صعودی خود را می پیمایدوده ها چالش دیگر …….

اشتراک فعال در جشن نوروزی: بخش فرهنگی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

آقای نادم از دولت خواست از روندی که اکنون درپالیسی های دولت با امریکا وجود دارد به نحوی این روند را ادامه دهد که دیگر افغانستان همانند دوران طالبان از توجه کشور های دوست به فراموشی سپرده نشود و به اصلاح سیستم انتخابات،طرح و بسط پروگرام های عام المنفعه که هم برای افغانستان،هم برای شرکای کاری و هم برای همسایگان مفید باشد عمل نماید.

اشتراک فعال در جشن نوروزی: بخش فرهنگی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

متعا قبأ جهنده سید مرتضی علوی یکی از شیوخ مشهور هرات در صحن زیارت آن مرحوم به شرکت تمام اقوام، ملیت ها و مذاهب کشور برسم معمول به امید خیروبرکت،پیشرفت،آبادی و سر سبزی افغانستان عزیز به اهتزاز درآورده شد .

اشتراک فعال در جشن نوروزی: بخش فرهنگی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری

محفل با خواندن اشعار، بهاریه ها،مضامین ادبی و عرفانی تا ساعت یک بعد از ظهر ادامه یافته و از آن پس شرکت کننده ها از مزار شهدای انقلاب اسلامی دیدار نموده و بر روان آنها اتحاف دعا نمودند. محفل به دعای سربلندی، آزادی و آبادی کشور در پرتو قوانین الهی و قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان خاتمه یافت.

اشتراک فعال در جشن نوروزی: بخش فرهنگی بنیاد فرهنگی جهانداران غوری