X
بند برق ولایت غور

بند تولید برق پوزه لیچ ولایت غور:
بدون تردید ترقی و رسیدن به شگوفایی اهداف همه ملت ها میباشد از این رو جمهوری اسلامی افغانستان میخواهد تا از طریق وزارت محترم انرژی و آب پروژه های تولید انرژی را در کشور اعمار نماید و همین حالا در چندین نقاط کشور کار روی بند های تولید انرژی جریان دارد که یکی از این بندها بند تولید برق پوزه لیچ ولایت غور میباشد که کار آن جریان داشته و رو به پیشرفت میباشد.
بند تولید برق پوزه لیچ ولایت غور در 16 کیلومتری شرق شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور اعمار میگردد که ظرفیت تولیدی آن 4.05 میگاوات (MW) برق میباشد.
ساخت این بند بین وزارت محترم انرژی و آب و دو کمپنی روسی بنام های رس الکتروکانسترکشن(Russ electro construction) و بالت هایدروبلدنگ(Balt hydro building)به تاریخ 19/03/2014 به مدت چهار سال قرار داد گردیده است.
بودجه تخصیصی برای اعمار بند تولید برق پوزه لیچ ولایت غور 15400000 دالر آمریکایی میباشد که از بودجه دولت جمهوری اسلامی افغانستان پرداخت میگردد.
این بند که از مواد ساحوی (Rocks) اعمار میگردد ظرفیت ذخیره سازی 29732000 متر مکعب آب را دارا بوده و ارتفاع بند 30 متر میباشد.
بعد از امضای قرارداد کار آن به تاریخ 16/04/2015 آغاز گردیده.
در ابتدا کار سروی ساحه و سپس کار تحقیقات جیولوجیکی (Geological investigation) آن شروع و با حفر 14 (Boreholes) آزمایشی  و دریافت نتایج آزمایش از آنها این بخش نیز تکمیل و از سوی وزارت انرژی و آب تاید گردیده است.
اکنون کار روی سازه های اساسی بند (Main Structures) آغاز گردیده و فعلاً حفر تونل انحرافی (Diversion Tunnel) که 258.6 متر طول دارد جریان داشته وتا فعلاً (6 قوس 1395)  160 متر آن حفر گردیده است.
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مرتبط عکس