X

آرشیف

نخستين نمايشگاه هنري بــــرگـــــــــــزار شد

انجمن ادبی فیروزکوه: نخستين نمايشگاه هنري برگزار شد

انجمن‌ ادبي فيروزكوه، جهت رشد و اعتلاي انگيزه‌ي فرهنگ‌پروري و زنده كردن و زنده نگه داشتن ادب غني و استوار سرزمين افغانستان، به ويژه بستر فرهنگيان و نام‌داران فيروزكوه، امروز مورخ 15/11/1393 نمايشگاهي را در همين زمينه راه‌اندازي كرد.
اين نمايشگاه تركيب‌يافته از اثرهاي مزين به هنر اسلامي كه نتيجه‌ي تلاش و زحمت‌كشي شبانه‌روزي محترم سيدمحمدنبي سيدزاده غوري، عضو انجمن ادبي فيروزكوه مي‌باشد، در سالون رياست اطلاعات و فرهنگ غور تدوير گرديده و براي دو روز ادامه خواهد داشت.
تابلوها و اثرهاي كه در اين نمايشگاه به معرض ديد قرارداده شده بود، در نخستين روز گشايش نمايشگاه، فوق‌العاده مورد استقبال و پذيرش اشتراك كننده‌گان قرار گرفته و شمار زيادي از آنها به فروش رفت.
استاد فضل‌الحق فايق رييس انجمن ادبي فيروزكوه، معاون و سرپرست مقام ولايت غور، رييس شوراي ولايتي، رييس ارشاد، حج و اوقاف كه سخن‌رانان اين گردهم‌آيي افتحاحي بودند، همه بر مزيت و خوبي هنر اشاراتي داشتند. همچنان سخن‌رانان محفل و شماري زيادي از مسوولين ادارات، فرهنگيان، جوانان، نوجوانان و عموم باشنده‌گان فيروزكوه كه در نمايشگاه اشتراك كرده بودند، از تلاش‌هاي آقاي سيدزاده قدرداني كرده و اورا براي فعاليت‌هاي مزيد تشويق نمودند و از وي خواستند تا شاگردان بيشتري را به اين هنر آراسته و تربيه نمايد.
آقاي سيدزاده يكي از جوانان موفق و تواناي كشور در هنر زيباي « مُعَرَّق»  از سرزمين باستاني و اديب‌پرور فيروزكوه – غور –مي‌باشد كه تا اكنود آثار و ساخته‌هاي هنريي بي‌بديلي، در همين زمينه خلق كرده و شاگرداني در اين حوزه تربيه نموده است.
گفتني است كه اگر كمك و پشتيباني از طريق مقامات، مسوولين و يا كدام منابع ديگر صورت گيرد، آقاي سيدزاده حاضر است تا تمام قرآن كريم را – كه مدت هشت سال زحمت به كار دارد- در تابلوهاي چوبي و به گونه‌ي يك هنر پايا و نازنين كار نمايد.

كميته‌ي نشرات انجمن ادبي فيروزكوه

انجمن ادبی فیروزکوه: نخستين نمايشگاه هنري برگزار شد

انجمن ادبی فیروزکوه: نخستين نمايشگاه هنري برگزار شد

انجمن ادبی فیروزکوه: نخستين نمايشگاه هنري برگزار شد
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.