X

آرشیف

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم صبور و فقیر !

مُبارزین ،مجاهدین و مردم پاک نهاد غور!

اسلام علیکم ورحمته الله و برکاة

بیناد فرهنگی جهانداران غوری ،یک نهاد اجتماعی – فرهنگی و یک مجمع رضاکار مردمی برای همه اقشارمختلف غوری درمربوطات غور و غوری تبارها دربیرون از آن است .این بنیاد فرهنگی عموماً درعرصه آموزش و آسایش مردم و بسیچ جوانان و دانش جویان درراه اعمال فشاردربرابر دولت به منظور رسیدن بیکسری از خواست های مشروع و معقول مُبارزه و عمل می نماید .

متاسفانه دوسه دلیل روشن وجود دارد که مردم غور براساس آن عقب نگه داشته شده و محروم از چیز های اند که سزاوارش هستند . این عوامل موجب شده اند که درافغانستان فقیر و درمانده ، غوریها فقیرترین گروه مردمی وولایت غور نیز ولایت کم اهمیت روستائی باقی بماند و تاهنوز چهره روستائی و دربند کشیده اش مانند صد سال پیش باشد .

دولت به رشد اجتماعی ، انکشاف اقتصادی ،ارتقای ظرفیت ها و اکمال واصلاح درغور،توجه نکرده و بابی اعتنائی و بی تفاوتی از کنار غورومردم آن چشم پوشیده می گذرد ، مانیز تنهابه اعتراض و انتقاد نمی پردازیم که خود درمتحول کردن غور و فرزندان آن ، فاقد انگیزه هستیم .

غوریها از انتقاد دولت وبی هدفی خود ،هیچ مقصدو آروزویی را بسر نمی رسانند ، انتقاد و اعتراض متاسفانه افزون برمشکلات اشاره شده ، برخی کمبودات نیز به مشاهده میرسد که زیاد به دولت و غیر غوریها نسبت ندارد . بزرگان غور فقط درکمزنی و تحقیر یکدیگر صرف انرژی میکنند و به مسؤلیت های خود هیچ توجه چندانی نمی کنند. ماهمه دروضیعت کنونی برای حقارت مشترک مان که همان نا برخورداری از امتیازات ،شانس ها فعالیت های سازنده و بااهمیت درحیات جامعه ما بطور کل و اوضاع و احوال غور بطور پیوسته و همواره به این آرزوست که ، روشنفکران غوری ، روحانیان ،تجار ، دانش آموز و دانشجویان ، افراد شاغل   و کارکنان سرباز و افسران وهمه مردم آگاه و پرتوان غوری درداخل وخارج کشوردرتحت لوای ،همدیاری متحد و یکبار چه شوند .

برخی اختلافات محیطی که باعث اقدامات مرگ آور و ستیز آفرین علیه همدیگر مان شده است ؛محصول بی توجهی عمومی به مسائل درجه یک ونپرداختن ما به الویت هاست .ماشاهد قربانی دادن و قربانی گرفتن اختلافات درغورهستیم .اگر دامنه  این اختلافات را جمع نکنیم و با عقلانیت و بررسی های عاقلانه و دقیق رویداد ها ؛ طرح اتحاد و وفاق عمومی نشود ؛ عصبیت ها بیشتر میگردد و پیامدهای خونین وناشکیبائی فزونی خواهد گرفت. بنابرین موارد اهم و مهم و اولویت های مابرای مردم صبور غور با توجه به اندیشه و افکار همه افراد و گروههای فعال درآن و لایت اینهاست :

یک :مُبارزه با نفاق و عصبیت های گروهی یک و جیبه ملی و انسانی همه ی مااست .هیچکس نباید درآتش اختلاف هیزم کشی کند و دامنه عنادوبی اعتنایی را و سیعتر بسازد .ماحق ندریم باوجود این همه مشکلات هنوز به چیزهای بپردازیم که راه به مقصد را دور و توشه سفرباهمی را هدر خواهدنمود .

دو : جلوگیری از اختلافات محیطی و تلاش مشترک درراه تفاهم وحل بحران اعتماد و احترام درحوزه غوروغوریها.اولویت مهم ووظیفه درجه یک تمام افراد وگروه های موجود درسطح ولایت کشور وبیرون از اختلافات ودشمنی درمیان همه غوریهای پاکزاد و مومن هستیم .

سه :همه دست بدست هم بدهیم ، غور را از انزوای کنونی بدرآوریم ودراتحاد برای آبادی آن بدرستی مُبارزه کنیم . هیچکس حقیقت مطلق و جانبدارمطلق و اقعیت های غور نمی باشد ، اما حقیقت و واقعیت در اندیشه و افکار هریک ما کم کم منعکس خواهد شد ، پس وفاق عمومی و اتفاق نظر درراه ساختن غور وبدست آوردن حق و امتیاز مردم آن از وظایف انسانی ،اسلامی دیار دوستانه وترقی طلبانه همه ی ماست .

چهار:این یادداشت بعنوان فراخوان عمومی از سوی بیناد فرهنگی جهانداران غوری پیشکش همه مردم بخصوص آگاهان ،آزادگان وروشنفکران مُبارز مومن و مسلمان غور، می گردد . آرزومندیم دوستان و همطرازان ما با توجه به نیاز عمومی برای صداقت و واقعبینی دررابطه به مسائل و رویدادهای کنونی غور ، غورودقت بیشتر کنند ودست مارا که برای باهمی و اتحاد بسوی آنان دراز است .با باور وایمان بفشارند .

به یاری پروردگار دانا و توانا و فاق عمومی را بجای نفاق نگین انگشتر غور باستان کنیم و سرفرازی مردم را در وحدت آنها تمثیل نمائیم .

و من الله توفیق

هیات رهبری بنیاد فرهنگی

جهانداران غوری

 
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.