X

آرشیف

بـنیاد جهانداران غوری در عرصه ترویج علم و فرهنگ
 

از یک سال به این طرف بنیاد فرهنگی جهانداران غوری به مثابه یک نهاد فرهنگی ، علمی و اجتماعی در هرات به فعالیت آغاز نمود ، این نهاد تحت رهبری شخصیت با تجربه ، دانشمند و فرهنگی چون سید محمد رفیق "نادم" چون پیر فرزانه و خردمندی به تشکل یک حلقه وسیع از غوری ها و غوری تباران ساکن هرات دست یازید ، نادم که شخصیت چند بعدی (فرهنگی ، مذهبی و سیاسی ) دارد توانیست درمدت زمان اندک طیف فعایتش را در بادغیس و غور نیر توسعه بخشد ، جوانان ونوجوانان را به روحیه وطن دوستی ، حفظ کرامت انسانی ، احترام به ارزشهای ملی ، قبیلوی ، نژادی و منطقوی دعوت نموده و از تعصبات که سبب ضعف و بی حرمتی شخصیت ها ، اقوام و مناطق مختلف کشور است بر حزرداشت ، امروز غوری های ساکن هرات توأم با غوری تباران و سایر اقوام و ملیت ها چنان پیوند را احراز نموده اند که سخت ترین طوفان نمی تواند این رشته ای بهم پیوسته را ازهم جدا نماید و یا کوچکترین خدشه ای در روند کاری شان ایجاد نماید.
اجرای محافل و جلسات هفته وار شخصیت های بادرک غوری و غوری تباران ، اخذ تصامیم لازم در جهت بهبود امور ، اجرای شب های شعر و سخن ، ملاقات با مسئولین دولتی و فرهنگی هرات ، دید و بازدید از مریضان داخل بستر ، عیادت از بی نوایان هر کدام از این ها قدم هائیست بس ارزشمند و درخور ستایش این بنیاد .
با وصف همه حرکات معقول و عاقلانه رهبری بنیاد جهانداران غوری یک بنیاد فرهنگی بزرگی تحت نام «مرکز آموزشی انصاریان » از هشت سال  به این طرف اساسگذاری شده بود تحت حمایت بنیاد قرار گرفته و در رشته های مختلف از قبیل : پیشبرد لسان های انگلیسی ، دری ، پشتو ، پروگرام های آمادگی کانکور ، آمادگی شاگردان به مکتب ( دوره آمادگی) کمک به صنوف مختلف مکتب ، کورس قالین بافی ، خیاطی ، آرایشگاه ، پروگرام های مختلف کمپیوتر ، تدریس انترنیت به سیستم پروجکتوری و کتابخانه مجهز به رشته های مختلف دینی ، اخلاقی ، اجتماعی ، فرهنگی ، تاریخی ، اقتصادی و علمی در این مرکز موجود بوده و فعالیت آن شبانه روزی جریان دارد.
یک خانم از مسئولین این مرکز گفت : در بخش اناث این مرکز 20 نفر استادان مجرب طبقه اناث مشغول آموزش به نو باوه گان و جوانان منطقه ناحیه هشتم شهر هرات اند ، این استادان علاوه بر تدریس مضامین درسی ، آموزش خیاطی ، آرایشگری و قالین بافی را فعالانه دنبال می نمایند و با حقوق نازل حاضر اند فعالانه برای شهرت بنیاد فرهنگی جهانداران غوری وزنده نگهداشتن نام و عظمت غوری ها مساعی بخرج دهند.

بنیاد جهانداران غوری در عرصه ترویج علم و فرهنگ
بنیاد جهانداران غوری در عرصه ترویج علم و فرهنگ 

او افزود ما بیشتر از 400 نفر شاگردان ذکور و اناث داریم که در سه شفت به رشته های مختلف تدریس می شوند و تاکنون ده ها تن از این مرکز فارغ و در پست های مختلف دولتی و نهاد های غیر دولتی به کار گماشته شده اند.

 بنیاد جهانداران غوری در عرصه ترویج علم و فرهنگ
بنیاد جهانداران غوری در عرصه ترویج علم و فرهنگ

استاد عبدالطیف غوری مدیر مرکز آموزشی انصاریان گفت : چندین پایه کمپیوتر را این مرکز برای آموزش جوانان تهیه نموده و هر دوره از شاگردان این مرکز می توانند بصورت رایگان اساسات اولیه کمپیوتر تا دوره های انترنیتی را بیاموزند و یک ساعت وقت برای آموزش آنها در روز اختصاص داده شده و این پروسه سبب تراکم سیل از مراجعین گردیده است.
استاد لطیف می گوید : هدف ما ارتقای دانش جوانان است تا در هر رشته ای که مایل باشند تدریس شوند و مصدر خدمتی به مردم و کشور مان گردیده و از جانب دیگر ما میخواهم از این طریق به اشتهارات مانرادر بسط و گسترش بنیاد فرهنگی جهانداران غوری بیفزایم و این پروسه بدون توقف ادامه می یابد . استاد لطیف غوری از تمام تحصیل کردگان غوری میخواهد برای توسعه و گسترش این مرکز آموزشی همکاری نموده و در بلند بردن ذهنیت جوانان مساعی همه جانبه به خرج دهند.

بنیاد جهانداران غوری در عرصه ترویج علم و فرهنگ

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.