آرشیف

2016-2-8

محمد عالم افتخار

«کودک ها؛ باید نسبت به آدم بزرگ ها؛ گذشت داشته باشند!!»

(شازده کوچولو)

طی هفته ای که گذشت در پیوند به مقاله «ما و مُعمای اسلام و جهاد و طالب و داعش» بازتاب ها و پیام ها و پرسش های پر شمارِ گاه با عظمت تاریخی از فرهیخته گان کشور و شماری از جوانان عزیز دریافت نمودم و یا در کامینت ها و لایک های ایشان در انترنیت؛ به آنها  مواجه گردیدم.

تفصیل درین موارد؛ اینجا به صرفه و مقدور نیست و لذا فقط یکی از هیجان آورترین و الهامبخش ترین آنها را برجسته و به گونه سرآغاز به اش می پردازم.
خانم یا دوشیزه عزیزه نوشین از جرمنی خواسته بودند که از کتاب های صوتی و "گویا" که در نوشتار بالا مورد اشارت قرار گرفته بود؛ چند تایی را خدمت شان معرفی و طریقه های دریافت آنها را به ایشان باز نمود کنم.
اینجانب به مجرد گرفت نامه برقی شان؛ مواردی را به ایشان شناسایی نموده و برای دریافت آنها رهنمایی شان کردم.
شام امروز (18 دلو 1394) که مصروف تدوین تبصره ای بر کتاب تازه نشر یافته «ویزه برای القاعده» و مصاحبه رادیویی بسیار مهم و افشاگرانه مولف آن در مورد؛ بودم؛ ایمیل تازه از محترمه نوشین مواصلت کرد که طی آن با تعارفات بلند بالا؛ لطف نموده اطلاع داده بودند که کتاب ها را دانلود نموده به بهره برداری گرفته اند و جالب این است که فامیل شان به طور بسته جذب کتاب ها شده و به عوض نشستن پای جیم تی وی ها و مماثل ها؛ به کتاب ها گوش می دهند و موضوعات آنها را باهم به بحث و فحص لذت بخش و گرم و صمیمی می گذارند و به سخن خود شان؛ همه هاج و واج مانده اند که چطور تا کنون عمر عزیزشان تلف می گردید و با درد و حرمان و وسواس می گذشت؛ در حالیکه اکنون روزتا روز خود ها را با شخصیت تر و با معنویت تر و سرشار تر و شادمان تر می یابند.
برای من که اجر کار و اندیشه خود را؛ اینگونه زیبا و با شکوه به زودی زود دریافته بودم؛ دیگر انگیزه کافی و کامل بود تا این روند را به سایرعزیزان روی انترنیت هم آغاز نمایم:
 
بنابرین اینک  با اقتباس از سایت http://audiolib.ir؛ « دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو – احمد شاملو  » را خدمت شما پیشکش میدارم. که برای آغاز بسیار و بیحد زیبنده و مناسب می باشد.
 
زمان کل:  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
شازده کوچولو یا شهریار کوچک (به فرانسوی: Le Petit Prince) ‏ داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب تک پشتی ی جهان در همه درازای تاریخ می‌باشد. کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ ترین» و «ترجمه شده ‌ترین» کتاب فرانسوی ‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده است.
از این کتاب به طور متوسط سالی ۱ میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد. این رمان کوتاه پر از سمبول های دارای غنی ترین و ژرف ترین و جهانی ترین معانی و پیام هاست  که به قلم هوانورد و نویسنده فرانسوی در تاریخ ششم آوریل سال ۱۹۴۳ میلادی (۱۶ فروردین[حمل] ۱۳۲۲) منتشر شده بود و در تاریخ شش آوریل ۲۰۱۳ به جشن هفتادمین زادروز خود رسید.
به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد این رمان شیرین، در ماه مارس ۲۰۱۳ نسخه‌ های جدیدی از آن منتشر شد: یک نسخه با پشتی ی مقوایی برای نوجوانان، دیگری به همراه سی دی کتاب گویای شازده کوچولو با صدای ویگو مورتنسن، هنرپیشه فیلم «ارباب حلقه‌ها» و نسخه‌ای مصور به همراه نقاشی‌های ژوان سفار.
 سال ۱۹۳۵، هواپیمای سنت اگزوپری، که برای شکستن رکورد پرواز بین پاریس و سایگون تلاش می‌کرد، در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همان جا فرود آمد. همین سانحه دستمایه الهام "شازده کوچولو" شد.
این اثر به بیش از ۲۱۰ زبان گوناگون برگردان شده ‌است. مجموع فروش این کتاب به زبان‌ های مختلف از دوصد میلیون نسخه گذشته‌ است.
این کتاب صوتی را با برگردان به زبان فارسی و نیز با اجرای فوق العاده زیبای احمد شاملو  می توانید در ادامه دانلود کنید وتوسط MP3 پلیر؛ کامپیوتر و  لپ تاب مورد بهره گیری قرار دهید. البته نسخه های ویژه تبلیت ها و مبایل ها نیز با جستجو در انترنیت دستیاب شدنی است.
دانلود با لینک مستقیم:
دانلود  (حجم: ۱۰٫۶ مگابایت)
(Format: Mp3          Archive Type: RAR)
**************
این گونه  می توانید این کتاب  "گویا" را باز هم به خوانش شاد روان احمد شاملو از یوتیوب نیز دانلود نموده و مورد بهره گیری خود و دوستان و عزیزان خویش در پائین تر از سن 9 ساله گی تا بالاتر از سن 90 ساله گی قرار دهید.
آرز ومندم با این رویکرد نوین و جذاب و بر خوردار از ثمرات تکنولوژی های معاصر؛ فاز تازه و فراخدامن خوانش و دانش کتاب های گویا و مطالعه ای؛ در میان جوانان و با سوادان افغانستان آغاز و شگوفا شود و منجمله به مدد مهمترین و ارجمند ترین کتاب ها چون شاهنامه فردوسی، مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی،  بوستان سعدی و غیره که هم اکنون "گویا" گردانیده شده و در آینده افزونتر وافزونتر خواهد شد و به طریق انترنیت غالباً به طور رایگان میسر می باشد؛ عزیزان و خانواده هایشان از چنگال اختاپوتی ی سریال های غالباً مبتذل و غیر هنری و مسموم ساز و گمراه کننده که رسانه های تصویری و صوتی کشور و منطقه پخش می نمایند؛ نجات یابند؛ و اوقات گرانبها و قیمیتی تر از طلای شان؛ هم به سرگرمی های سالم و زیبایی شناسانه و هم به آموزش عمومی و اختصاصی و اعتلای شخصیت و معنویت شان صرف گردد.