آرشیف

2015-1-13

علی یزدانی

نگاهي بـــــه تلويزيون هــــــاي داخلي

 
 
در نخست ميخواهم عرض سلام و ادب خدمت تمام هم وطنان عزيزم داشته باشم اميدوارم كه اين مطلب را به درستي برايتان تهيه نموده باشم.
بعد از شكست طالبان و تشكيل حكومت موقت به رياست حامد كرزي تا اكنون به نظر بسياري از كارشناسان بزرگترين دستاورد حكومت آقاي كرزي ايجاد آزادي بيان در كشور بوده است  اول ميخواهم تعريف كوتاهي ازآزادي بيان يا به نقل از غربي ها  دموكراسي داشته باشم دموكراسي (democracy) واژه‌اي يوناني است و از ريشه "demos"  به معناي "مــردم" و كراسيـــــا (cratia)  يا "krato" به معناي "حكومت" اخذ شده است يعني حكومت مردم .
در اين روز ها بسياري از تلويزيون هاي داخلي ازدموكراسي يك تعريف جدا را ايجاد نمودند به بهانه آزادي بيان فقط از ديد انتقاد به حكومت ميبينند وقتي ديدم شخصي از طريق يك تلويزيون به شخص رئيس جمهور توهين كرد اين را درك كردم كه كنترول رسانه ها از دست حكومت خارج شده  راستي يك برنامه آيا از كدام تلويزيون داخلي ديده ايد كه كاركردهاي حكومت را به تصوير كشيده باشد بخاطر يك پيام تجارتي كه آن هم يك آب ميوه است يك زن برهنه را در اين پيام سهم ميدهند نميدانم عزيزانم از دست كي بايد گفت . بسيار من خوش شده بودم وقتي ديدم بعضي سريال هاي داخلي هنرمندان عزيزمان تهيه كرده و نشر شد اما آن هم فكر ميكنم بگونه اي از سريال هاي ديگركپي كرده و تهيه كردند ميخواهم از شما بپرسم آيا سريال هايي كه در بعضي از تلويزيون هاي داخلي نشر ميشود در يك كشور اسلامي كه دين مردم آن دين  مقدس اسلام است جواز دارد ؟ و دوم اينكه آيا ميدانيد نشر اين گونه سريال ها در فرهنگ غني ما چقدر اثر منفي داشته است ؟ سريال هايي كه به نظر من فاقد هر گونه مفهوم خاصي اند 60 % برنامه هاي تلويزيون ها را تشكيل ميدهد من نميدانم آيا مسوولين  اين تلويزيون ها بيكار نشسته و فقط چشم به بعضي سريال هاي غربي و هندي دوخته اند نميدانم چرا بجاي نشر اين سريال ها در برنامه سازي اسلامي كوشش نميكنند در پايان  با احترام ميخواهم به وزارت اطلاعات وفرهنگ و شوراي علماي بزرگ كشور عرض كنم كه شما اگر با اين موضوع با جديت برخورد نكنيد فكر نكنم كه خود تلويزيون ها در اين مورد حركتي را انجام دهد.